Supervisor Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Det skjer hos meg noen ganger hvis jeg spiller online spill, så jeg tror det må være et eller annet programm som gjør alt dette... Lenke til kommentar
giraffen Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 jeg har dette problemet av og til, men jeg tror ikke det er noe vi kan gjøre for å fikse det. jeg tror heller at problemet ligger i selve dc++ koden. det som skjer er at med de samme du begynner å laste ned så er hastigheten bra ikke sant? så går det en liten stund så slutter det å laste ned, men det står fortsatt downloading, og det som skjer er at hastigheten synker og synker til den når null og du får disconnected. så går det en liten stund, dc++ kobler seg opp igjen, og du får bra hastighet igjen til det samme skjer en gang til. jeg tror løsningen til dette problemet er å legge til en sjekk i dc++ hvor en restarter nedlastinga når du ikke har motatt noe data på fx 10 sekund, siden du alltid får bra hastighet med det samme du starter nedlastinga. jeg tror jeg aldri har opplevd at alle nedlastingene mine har blitt rammet av dette samtidig. visst noen gidder så kan de stikke innom dc++ forumet å requeste denne funksjonen. jeg gidder ikke siden dette ikke er et stort problem for meg. Lenke til kommentar
Sigve Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Bruk din WAN IP i stedet for 0.0.0.0 når du setter opp NAT, da får du stabil linje (gjelder kun Cisco 677). Hvis du bruker brannmuren ZoneAlarm må du fjerne den. Har du erfaring med dette? Eks.: virket ikke før, virker nå...? Bare for å være sikker.... WAN IP er den eksterne IPen? Takker for hjelp. Håper dette virker, for mer irriterende uforoklarlig problem har jeg ikke vært borti før. Andre tips mottas fremdeles, i tilfelle dette blir nok en bomtur:-) Ja, jeg hadde samme router som deg, og problemer med at routeren ikke klarte holde porten åpen over lang tid. Etter at jeg satte WAN IP (ekstern ip, du finner den her: http://www.whatismyip.com ) i NAT settings så forsvant problemet. Jeg har brukt DC++ og både opp og ned farten min er helt stabil. Ulempen er at når du får ny IP må du sette opp NAT igjen, men det skjer jo omtrent bare 1-2 ganger i året. Merk at også en brannmur kan hindre deg i å holde stabil fart over lang tid, spesielt ZoneAlarm fungerer IKKE sammen med p2p. Bruk heller Sygate. Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Bruk din WAN IP i stedet for 0.0.0.0 når........ Holder det å åpne kun tcp, eller bør jeg åpne udp også?? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 høres ut som at dere mister netttilkoblingen, og tror nok at det er et helt annet program enn dc++ som er skyld i dette. Om dere har msn så avslutt den for så å se om det virker, var hvertfall msn som brøtt netttilkoblingen på min maskin. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 høres ut som at dere mister netttilkoblingen, og tror nok at det er et helt annet program enn dc++ som er skyld i dette. Om dere har msn så avslutt den for så å se om det virker, var hvertfall msn som brøtt netttilkoblingen på min maskin. Hos meg var det BF1942 og The all Seeing Eye (av og til, må jeg si). Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Så langt ser det ut til at Sigves løsning funker supert:-) Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Nå har linjen vært stabil i DC++ i et døgn, og problemet ser altså ut til å være løst. Til dere som har problemer er nok Sigves forslag en god løsning på problemet... Lenke til kommentar
knutby Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Nå har linjen vært stabil i DC++ i et døgn, og problemet ser altså ut til å være løst.Til dere som har problemer er nok Sigves forslag en god løsning på problemet... Bare for å brunge problemet opp på ett høyere nivå: Kompisen min har tele2 og den klikker også på samme måte. Og hos tele2 er det ingen router. Allt er åpent der... Lenke til kommentar
shamanix Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Jeg finner ikke NAT settings på routeren min... Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
herpel Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Har det samme problemet med Tele2. Dette gjelder dog ikke bare DC++, skjer ofte når jeg bare bruker nettet vanlig. Hastigheten dropper til det minimale og til slutt stopper det bare opp. Hos meg må jeg da bare vente noen minutter, noen ganger opp imot en time... Det må jo være noe med sentralene vi er koblet opp imot da vil jeg tro... Jeg bor i Hønefoss og den sentralen jeg bruker støtter bare Alpha abbonementene fra Nextgentel. Sikkert fordi de er langt unna eller dårlig utbygget kanskje... hva vet jeg... Hadde 2Mb i Trondheim og det er det beste jeg har vært borti (hvis man ser bort ifra kundeservice!) Lenke til kommentar
Dodgy Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Jeg har også Cisco ruter fra NGT. Hadde de samme problemene som nevnt. Download'ene bare dør ut. Og dette skjedde kun i active mode. Har ikke fått tid til å prøve ut så lenge, men å bruke min eksterne IP fra (www.whatismyip.com) som WAN IP ser ut til å fungere. Problemet har plaget meg grenseløst. Men det er hardt å leve uten DC++. Det som var nevnt som negativt var at NGT skifter IP'en din noen ganger i året. Jeg prøvde å bruke domenet mitt som WAN adresse, " no-ip ". Jeg har en server som automatisk oppdaterer domenet automatisk når min eksterne IP oppdaterer seg. Hadde vært praktisk om man kunne bruke det domenet som WAN IP, men det funket desverre ikke. Så må nokk oppdatere router-configen hver gang jeg får ny ekstern IP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå