Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DC++ - ALVORLIG problem


Anbefalte innlegg

Har NextGenTel, Cisco 677i Router.

Har en kamerat med samme router osv. samme prob.

 

Det som skjer er at etter en stund kan download-hastigheten droppe til ca 1kbps uten noen som helst grunn. Hvis jeg stopper nedlastingen og så trykker "prøv på nytt" starter den på nytt i full hastighet.

 

Jeg har åpnet port 2904 i routeren (både tcp/udp), og alt annet funker som det skal (søking, nedlasting (bortsett fra når det klikker:-)), opplasting, osv.)

 

Det ser ikke ut til at dette problemet gjelder i passive mode.

 

Noen som har samme problem, eventuelt en løsning.

 

PS! Når problemet oppstår dropper ALLE nedlastingene som er aktive til den lave hastigheten, så det er lite trolig det er NetLimiter e.l.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har åpnet port 2904 i routeren (både tcp/udp), og alt annet funker som det skal (søking, nedlasting (bortsett fra når det klikker:-)), opplasting, osv.)

 

Det ser ikke ut til at dette problemet gjelder i passive mode.

 

Åpne port 1412 TCP/UDP og forward den til maskinen med DC++

Lenke til kommentar
Åpne port 1412 TCP/UDP og forward den til maskinen med DC++

Vil dette løse problemet?

Har hørt at 1412 er standard for DC++, men ifølge FAQen skal man kunne velge den IPen man vil.

 

Har du hatt samme problem, byttet til 1412, og fått det til å funke??

 

Er det eventuelt andre her som bruker andre porter enn 1412, og ikke har problemer??

Lenke til kommentar
Jeg har alltid brukt port 1412 TCP/UDP og aldri hatt noen problemer.

Dette løste desverre ikke problemet ....

 

Det må da være NOEN som har vært borti dette, ettersom både jeg og en til har problemet?

 

Noen som har Cisco-router, NextGenTel og DC++???

 

HJELP!

Lenke til kommentar
Kan vel ikke være routeren heller siden jeg har netopia og dere Cisco...

Tydeligvis ikke nei.

Men synes det er rart dette ikke er tatt opp noe sted.

Har følelsen av at mange bruker DC++ e.l. og vel 100 000 i landet har jo NGT...

 

Skjønner ikke helt hva som kan være feilen heller, ettersom feilen kommer til forskjellige tidspunkt. Ikke noe fast mønster virker det som....

Lenke til kommentar
Bruk din WAN IP i stedet for 0.0.0.0 når du setter opp NAT, da får du stabil linje (gjelder kun Cisco 677). Hvis du bruker brannmuren ZoneAlarm må du fjerne den.

Har du erfaring med dette? Eks.: virket ikke før, virker nå...?

Bare for å være sikker.... WAN IP er den eksterne IPen?

 

Takker for hjelp. Håper dette virker, for mer irriterende uforoklarlig problem har jeg ikke vært borti før.

 

Andre tips mottas fremdeles, i tilfelle dette blir nok en bomtur:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...