Wabby Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Hitchhiker Guide to the Galaxy blir til film. Har lest bøkene og synes de er helt geniale. Gleder meg sykt! http://www.aftenposten.no/kul_und/film/art...rticleID=708187 Hva trur dere, bedre, likebra etter ikke så bra som Lord Of The Ring trilogien ? Filmene har jo totalt forskjellig handling så det er vel kansje litt vanskelig å kommentere. Men jeg venter bare på filmen nå !!! Selv om det kan ta sin tid. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Er ikke svaret på livet 42 da... eller var det 41. Står ikke det i de bøkannne? Har ikke lest dem da. Hørte starten på lydbok, fant den på min data uten å vite at jeg hadde det. Hørtes treig ut i starten, nesten som fakta greier jo. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 svaret på livet er 42. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Hvis en sitter på en matte prøve og ikke veit hva svaret er. Ja da svarer man 42, siden det er svaret på livet, og da må da det være mest sansynlig for at det er svaret her også da. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Hvordan kan svaret på livet være 42? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 erm.. hitchikers guide to the galaxy har vært film i mange ÅR. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 erm.. hitchikers guide to the galaxy har vært film i mange ÅR. Ikke ifølge IMDB ... Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Ein datamaskin regna ut av det var 42? Eg har ikkje lest boka så er ikkje sikker Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 HÆ? Nei Hitchhikers guide to the galaxy har IKKE vært film i mange år nei! Den er i pre-production nå (som den har vært i mange år) Men for å være helt ærlig, jeg har bestemt meg for å IKKE se filmer som er basert på bøker der jeg har lest boka(bøkene). Naturlig nok bestemte jeg meg for dette ETTER Return of the King. Men hvem vet? Det kan bli bra som film, for all del... Lenke til kommentar
kenny Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Hvordan kan svaret på livet være 42? Det er spørsmålet du ikke helt forstår. Det vil du heller aldri gjøre, siden du nå vet svaret. Douglas Adams (R.I.P) er genial. Bøkene har jo blitt filmatisert før, men trenger ABSOLUTT en "remastering". Ikke enkelt å illustrere Det virklige universet krummet seg kvalmende under dem. Forskjellige lissomuniverser flagret stille forbi som fjellgjeiter. Primærlyset eksploderte og oppløste tid-rommet som klatter av gele osv.. med 80-talls animeringsverktøy. Ikke helt enkelt å illustere i dag heller vil jeg tro. Historien vil vel som diverse andre historier være best i trykkform. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 wow! Høres ut som dype greier det her...hadde vært kult om den ble film ja. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 "The time is nearly upon us," said one, and Arthur was surprised to see a word suddenly materialize in thin air just by the man's neck. The word was LOONQUAWL, and it flashed a couple of times and the disappeared again. Before Arthur was able to assimilate this the other man spoke and the word Phouchg appeared by his neck. "Seventy-five thousand generations ago, our ancestors set this program in motion," the second man said, "and in all that time we will be the first to hear the computer speak." "An awesome prospect, Phouchg," agreed the first man, and Arthur suddenly realized that he was watching a recording with subtitles. "We are the ones who will hear," said Phouchg, "the answer to the great question of Life!.." "The Universe!.." said Loonquawl. "And Everything!.." "Shhh," said Loonquawl with a slight gesture, "I think Deep Thought is preparing to speak!" There was a moment's expectant pause whilst panels slowly came to life on the front of the console. Lights flashed on and off experimentally and settled down into a businesslike pattern. A soft low hum came from the communication channel. "Good morning," said Deep Thought at last. "Er... Good morning, O Deep Thought," said Loonquawl nervously, "do you have... er, that is..." "An answer for you?" interrupted Deep Thought majestically. "Yes. I have." The two men shivered with expectancy. Their waiting had not been in vain. "There really is one?" breathed Phouchg. "There really is one," confirmed Deep Thought. "To Everything? To the great Question of Life, the Universe and Everything?" "Yes." Both of the men had been trained for this moment, their lives had been a preparation for it, they had been selected at birth as those who would witness the answer, but even so they found themselves gasping and squirming like excited children. "And you're ready to give it to us?" urged Loonquawl. "I am." "Now?" "Now," said Deep Thought. They both licked their dry lips. "Though I don't think," added Deep Thought, "that you're going to like it." "Doesn't matter!" said Phouchg. "We must know it! Now!" "Now?" inquired Deep Thought. "Yes! Now..." "Alright," said the computer and settled into silence again. The two men fidgeted. The tension was unbearable. "You're really not going to like it," observed Deep Thought. "Tell us!" "Alright," said Deep Thought. "The Answer to the Great Question..." "Yes!.." "Of Life, the Universe and Everything..." said Deep Thought. "Yes!.." "Is..." said Deep Thought, and paused. "Yes!.." "Is..." "Yes!!!?.." "Forty-two," said Deep Thought, with infinite majesty and calm. So der he du forklaringa på kvifor svaret er 42. Lenke til kommentar
adawen Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 erm.. hitchikers guide to the galaxy har vært film i mange ÅR. Nei, men det fins en m i n i s e r i e ... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) Kort sagt, for de som ikke gidder å lese cut'n'paste posten: De (arthur og vennene hans) er på en planet der de har bygd en supermegacomputer som heter Deep Thought. Denne var bygd kun for ETT formål, og det var å finne ut Meninga Med Livet. Men kalkulasjonene er så komplekse, at det ville ta titusener av år før den ble ferdig. Så de har gått og venta, generasjon etter generasjon med "voktere", på at tida endelig skulle komme for DET STORE SVARET. De vet nøyaktig tidspunkt og dato når maskinen skal være ferdig å regne. Så står de på den store dagen (som er "idag"), og sitrer av spenning mens de venter de siste minuttene. Så våkner plutselig maskinen til liv, og begynner å skrive. "Svaret på meningen med livet er: 42." Hva kan man forvente av en maskin/kalkulator anyways? Har forresten sett noen av episodene av miniserien, må si det ikke akkurat levde opp til forventningene. Det andre hodet til Zaphod Beeblebrox var laget av pappmasé og bevegde seg litt frem og tilbake med en liten motor. Ikke særlig teknisk avanserte greier. Men humoren er jo der. Endret 13. januar 2004 av Bitex Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Har forresten sett noen av episodene av miniserien, må si det ikke akkurat levde opp til forventningene. Det andre hodet til Zaphod Beeblebrox var laget av pappmasé og bevegde seg litt frem og tilbake med en liten motor.Ikke særlig teknisk avanserte greier. Men humoren er jo der. Husk at serien ble laget i 1981 ;-) Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 For de av dere som ikke har lest bøkene; les dem nå før filmen kommer!! Og for de som har lest bøkene, her er en liten "Short Story" av DNA: The Private Life of Genghis Khan -Kisp Lenke til kommentar
Xeenon_ Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Det Bør Bli Bra... For Å Si Det Sånn! Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 heheh, men så fant de jo ut at de skulle lage en -enda- kraftigere datamaskin som skulle finne ut spørsmålet til svaret(42) =) hahah, boka er très geniale Tror jammen meg at jeg leser den på nytt nå.. =) Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 heheh, men så fant de jo ut at de skulle lage en -enda- kraftigere datamaskin som skulle finne ut spørsmålet til svaret(42) =) hahah, boka er très geniale Tror jammen meg at jeg leser den på nytt nå.. =) Skal lese dem selv igjen. Alle 4 tenker jeg, men må bare samle inn bøkene mine. Mange som har lånt dem Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 The Ultimate Hitchhiker's guide ligger ved siden av meg her.. =) Og forresten, hvis noen leser den på noe annet enn originalspråket, engelsk, så har de IKKE lest boka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå