peterjohn Skrevet 15. mars 2023 Del Skrevet 15. mars 2023 Hei, ta en titt på bildet. Hvis det står at "Airbag OFF" med barnesete på forsetet. Er det greit å kjøre med bakovervendt barnesete ? Lenke til kommentar
liehen Skrevet 16. mars 2023 Del Skrevet 16. mars 2023 Ja, hvis den lyser kontinuerlig så er det trygt, da er airbagen deaktivert og du kan ha bakovervendt barnesete. Lenke til kommentar
peterjohn Skrevet 16. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2023 (endret) Noen anelse om hva vektgrensen er ? Normalt veier tre år barn rundt 15 kg pluss barnesetet. Og dette er trykksensor i bilsetet og ingen sensor i selve barnesetet, ikke sant ? Dette betyr at vi ikke trenger å kjøpe spesielle barneseter fra Mercedes med spesielle sensor. Endret 16. mars 2023 av peterjohn Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 16. mars 2023 Del Skrevet 16. mars 2023 Mulig jeg misforstår her; men du må skru av airbagen manuelt, ikke stole på trykksensor. Vektgrense ellers følger hvor mye barnesetet er godkjent for. Isofix seter er gjerne godkjent opp til 33 kg (inkl stol og barn) https://www.tryggtrafikk.no/kjore/bil/sikring-av-barn/sporsmal-og-svar/ Lenke til kommentar
liehen Skrevet 16. mars 2023 Del Skrevet 16. mars 2023 Denne har automatisk utkobling, du får ikke skrudd den av manuelt etter hva jeg forstår. Sensor i setet ja, står ikke at det er krav til eget "Mercedes-sete". Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 16. mars 2023 Del Skrevet 16. mars 2023 Jøss, takk for oppdateringen. Jeg kjenner at jeg hadde hatt lyst på en knapp... Men går utifra at de har testet dette grundig. Så da er det bare å stole på lyset i dashen da. Lenke til kommentar
Penny Skrevet 16. mars 2023 Del Skrevet 16. mars 2023 Ville på det sterkeste anbefalt å ha barnesetet i baksetet hvis mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå