Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Behovsmedisin

Gjest 1bf68...a9d

Anbefalte innlegg

Gjest 1bf68...a9d

Hei.

Jeg får utlevert medisiner fra hjemmetjenesten. Det er en medisin jeg får ut i fra behov. Jeg føler jeg har spurt mye i det siste, samtidig som jeg føler jeg har behov for den nå. Jeg har tenkt på om jeg skal ta kontakt i hele kveld. Jeg vet ikke om jeg bare skal holde ut ubehaget og stå i de negative tankene, eller om jeg «trenger» medisinen i kveld. Derfor har jeg utsatt. Jeg har ganske mørke tanker for tiden, uten å gå i detalj og sliter veldig med å finne roen på kveldstid da hodet mitt bare spinner i alle retninger.. 

Jeg håper dette innlegget er innenfor i forhold til regelverket. Noen som har noen innspill?

Anonymous poster hash: 1bf68...a9d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 1bf68...a9d skrev (7 minutter siden):

Jeg vet ikke om jeg bare skal holde ut ubehaget og stå i de negative tankene, eller om jeg «trenger» medisinen i kveld

Fortell dette til hjemmetjenesten.

Hva slags medisin snakker vi om?

Lenke til kommentar
Gjest 1bf68...a9d
Gaea skrev (5 minutter siden):

Fortell dette til hjemmetjenesten.

Hva slags medisin snakker vi om?

Ja, det tenkte jeg ikke på. Har snakket med dem nå og blitt enige om at jeg heller kan ringe dem hvis jeg trenger en samtale. Vil helst ikke skrive det her, da jeg ikke vet om det er lov🙈 

Lenke til kommentar

Hei du. 

Hjemmesykepleien har ofte liten tid til støttesamtaler. Men har du et ambulerende psykisk team i din kommune? Jeg vet at det ikke er alle kommuner som har et slikt tilbud. Men jeg tror en støttesamtale kan være vel så nyttig - og kanskje enda bedre enn å ta medisin som du ikke står fast på. Det finnes også hjelpetelefoner du kan ringe til, helt anonymt. Det er selvfølgelig en terskel å passere - dersom du ikke har forsøkt det før. Men prøv..... Du vil fort se at det kan hjelpe litt. Du trenger ikke engang snakke om "problemene" - du kan snakke om været, sauer, strikking, sjakk eller om syltetøy om du så ønsker. Jeg syns du skal prøve det neste gang du føler et "behov". 

Tlf er  91 116 123 Da kommer du til Mental Helse. Som er et gratis og døgnåpent tilbud. 

Ring da vel. :D
Og fortell her hvordan det gikk etterpå. :)

Lenke til kommentar
Gjest 1bf68...a9d
Milhouse85 skrev (18 minutter siden):

Hei du. 

Hjemmesykepleien har ofte liten tid til støttesamtaler. Men har du et ambulerende psykisk team i din kommune? Jeg vet at det ikke er alle kommuner som har et slikt tilbud. Men jeg tror en støttesamtale kan være vel så nyttig - og kanskje enda bedre enn å ta medisin som du ikke står fast på. Det finnes også hjelpetelefoner du kan ringe til, helt anonymt. Det er selvfølgelig en terskel å passere - dersom du ikke har forsøkt det før. Men prøv..... Du vil fort se at det kan hjelpe litt. Du trenger ikke engang snakke om "problemene" - du kan snakke om været, sauer, strikking, sjakk eller om syltetøy om du så ønsker. Jeg syns du skal prøve det neste gang du føler et "behov". 

Tlf er  91 116 123 Da kommer du til Mental Helse. Som er et gratis og døgnåpent tilbud. 

Ring da vel. :D
Og fortell her hvordan det gikk etterpå. :)

Takk for svar:)

Jeg har snakket med dem og de sier jeg kan ringe dem for en samtale om det blir krise. Jeg fikk luftet hodet litt da jeg snakket med dem i stad og distraherer meg litt nå. Terskelen min er nok litt høy for å ringe hjelpetelefoner🙈 Men hvis det blir verre i natt ringer jeg dem. Tusen takk for gode råd og omtanke! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...