Gjest MKII Skrevet 4. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2023 (endret) Endte opp med en Kingbolen BM580. Ser ut til at den får jevnt over gode skussmål i tester det jeg har sett på Youtube. I en av testene jeg så ble den tatt med på et verksted og sjekket opp mot en mye dyrere profesjonell tester. Denne fikk angivelig tilsvarende resultater som den mye dyrere profesjoenelle testeren (angivelig fordi verkstedet var "kamerasky" og ikke ville stille opp på videoopptak i følge testeren). https://www.aliexpress.com/w/wholesale-kingbolen-BM580.html?SearchText=kingbolen+BM580&catId=0&initiative_id=SB_20231004123159&spm=a2g0o.home.1000002.0&trafficChannel=main&g=y&sortType=price_asc Kjøpte min her, og fikk den etter omkring tre uker: https://www.aliexpress.com/item/1005005860876625.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.17.21ef1802yIZ0Gw Endret 16. oktober 2023 av Gjest MKII Lenke til kommentar
Gjest MKII Skrevet 19. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2023 (endret) Har funnet ut: - Indikatoren som det er henvist til her tidligere og som skal vise helsen til batteriet er verdiløs! Den virker til å mer eller mindre vilkårlig indikere grønnt til batteriet er mer eller mindre HELT dødt, og trolig lenge etter at batteriet er ubruklig til å starte en bil... - SOH virker til å i ganske stor grad avhenge av om batteriet er fulladet ikke lenge før testingen gjøres. Er batteriet forholdsvis utladet virker SOH til å angis helt feil. - Egentlig ganske selvfølgelig og åpenbart: Opprinnelig CCA-/EN-/tilsvarende verdi må oppgis riktig. Forventer at målt kapasitet m.t.p. hva batteriet kan levere av oppstartstrøm i forhold til opprinnelig verdi er (en stor del av) det som bestemmer SOH, eventuellt sammen med SOC. Bommet med 200A(?) på CCA (EN)-verdien jeg tastet inn på en måling, og etter å ha målt igjen med riktig CCA (EN)-verdi fallt SOH med omkring 10-15 prosentpoeng. Endret 21. oktober 2023 av Gjest MKII Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå