Paccoo Skrevet 14. mars 2023 Del Skrevet 14. mars 2023 (endret) Sitter å ser litt på to dieselbiler til familiebruk (hytte\ferieturer). Begge er 2.0 liter med 163\190hk 2015 og 2017 mod, ca 90 tusen på telleren til samme pris. Likt utstyrt med 4x4, automat, skinn osv. Hvilken av av disse to er det mest foruftig og velge med tanke på driftskostnader\driftsikkerhet osv? Og hvem er betraktet som mest kolisjonsikker? Pris på forsikringer? Ønsker ikke forslag på andre type biler da det er disse det nå står imellom. Se å bort ifra SUV vs. stasjonsvogn da begge tilfredstiller krav til plass osv. Endret 14. mars 2023 av Paccoo Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 15. mars 2023 Del Skrevet 15. mars 2023 På BMW gjelder det å holde seg unna N47 motoren sånn jeg har skjønt det. Du skriver ikke hvilken årsmodell BMW'n er. Det kom ny motor i 2015 (B47) ser det ut til. https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_X3#Engines_3 Hos Audi ville jeg forsøkt å styre unna 7-trinns S-tronic kassa med tørrclutch https://www.eco-torque.co.uk/post/vw-dsg-7-speed-dsg-gearbox-problems Lenke til kommentar
Paccoo Skrevet 15. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2023 (endret) Er 2015 mod BMW X3. Motorkode B47D20A Audi sin S-tronic kasse ja(usikker om det er 7 trins) har di virkelig ikke løst dette problemet i 2017? Endret 15. mars 2023 av Paccoo Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 15. mars 2023 Del Skrevet 15. mars 2023 1 hour ago, Paccoo said: Er 2015 mod BMW X3. Motorkode B47D20A Audi sin S-tronic kasse ja(usikker om det er 7 trins) har di virkelig ikke løst dette problemet i 2017? Nei de hadde ikke løst problemet, hadde akkurat en kompis som hadde 10 runder på verksted med en 2017, før de til slutt bytta kassa. Heldigvis startet problemet akkurat innenfor garanti for hans del. Lenke til kommentar
Paccoo Skrevet 15. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2023 (endret) Ser og att Audi er ca 100-200 kr dyrere i mnd å forsikre. 2-0 til bmw Endret 15. mars 2023 av Paccoo Lenke til kommentar
Penny Skrevet 15. mars 2023 Del Skrevet 15. mars 2023 Merkelig med DSG-feil på en 2017, er dette også en A4 2.0, eller noe mindre? Lenke til kommentar
Paccoo Skrevet 15. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2023 Penny skrev (31 minutter siden): Merkelig med DSG-feil på en 2017, er dette også en A4 2.0, eller noe mindre? Ja, trodde dette nådde toppen rundt 2010 jeg Lenke til kommentar
Penny Skrevet 15. mars 2023 Del Skrevet 15. mars 2023 Ja, både DSG og multitronic skal ha kommet seg kraftig rundt 2010-2012, men det var visst noen råtne DSG i flere år etterpå, spesifikt da girkassemodellene som ble brukt i de små bilene og på de små motorene. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 15. mars 2023 Del Skrevet 15. mars 2023 1 hour ago, Penny said: Merkelig med DSG-feil på en 2017, er dette også en A4 2.0, eller noe mindre? Det var mindre, men husker ikke hva Lenke til kommentar
joka Skrevet 15. mars 2023 Del Skrevet 15. mars 2023 Audi sluttet med multitronic i 2014, de var kun brukt på forhjulsdrevne biler s-tronic (dsg) 7 trinns med tørre clutcher er bare brukt på små bensin motorer + 1,6 tdi resten har våte clutcher... unntak: a6 tdi 313hk har converterkasse 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå