Gjest 2fb9b...d6e Skrevet 12. mars 2023 Del Skrevet 12. mars 2023 Om en lever på uføretrygd og arver 4 - 500 000,- hvordan ville dere best investert disse slik at de varer lengst mulig om en ikke har noe lån å nedbetale. Trygden rekker bare til det daglige livet, det blir ikke noe overskudd til å spare hver måned som alle anbefaler eller til utskeielser som å dra på ferie. Det er jo da fristende å bruke en del av dem på slike ting, men da forsvinner de jo og en sitter igjen i samme situasjon som før. Hvordan investere dem på en slik måte at en kan få en litt romsligere månedsbudsjett over tid? Forslag eller innspill? Har ikke noe særlig kunnskap om dette så det blir til at jeg vegrer meg for å gjøre noe så de blir bare stående i banken og det er vel etter det jeg leser rundt omkring noe av det minst smarte en kan gjøre... Anonymous poster hash: 2fb9b...d6e Lenke til kommentar
HW1 Skrevet 13. mars 2023 Del Skrevet 13. mars 2023 Hvis du er leietaker per idag så kan du se om pengene gir deg mulighet til å kjøpe bolig, det å eie sin egen bolig er etter min mening den investeringen man kan gjøre som har best risk/reward. Hvis du allerede har bolig (eller det fremdeles er umulig å kjøpe noe du har lyst på) så ville jeg satt pengene på høyrentekonto (kanskje halvparten i indeksfond) og sakte dyttet dem inn i privatøkonomien der du selv har best bruk for dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå