TeSp Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Har bygget sammen en shuttle uten noen problemer. Det var fett, litt anderledes en forje gang hvor jeg hadde god plass til å bygge på. Men jeg så satt in HDen min og skulle installere WIN Xp. Så kommer det en error når jeg har installert ferdig, det er denne erroren: http://www.home.no/tesp/Shuttle/IMG_0054.JPG Er det pcen eller er det en win feil??? Hva er det som er feil??? Jeg formaterer nå og prøver og installere på nytt. Hvordan kan jeg komme i DOS uten noen oppstartsdiskett btw? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 trur ikkje du kan komme i Dos på XP Lenke til kommentar
johanf Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) Du sier ikke spesifikt når feilen dukker opp. Og om du trykker F8 (tror jeg) under lasting av win xp skal du kunne få tilgang til CLI. Men hvorvidt det hjelper deg, vet jeg ikke. _ johanf Endret 13. januar 2004 av johanf Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Men jeg formaterer nå gjennom XP ting... Men er det noen av dere som vet om det er HW feil eller HD feil eller om det er XP pro sin feil... Lenke til kommentar
johanf Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Jeg prøvde å søke på google, men fant ikke noe superbra - det eneste jeg fant, var noe om RAM - brøv å bytte RAM moduler om du har mulighet til det, eller kontroller at de er satt opp riktig i BIOS. _ johanf Lenke til kommentar
Kfinn Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Skal satse en del penger på at det her er snakk om ramfeil. Ta ut en modul (om du har mulighet) og se om det går bedre da. Bruk og gjerne en ramtest. Vet at det finnes en som du brenner på en CD og kan boote fra slik at du ikke trenger annet enn en CD-ROM for å kjøre testen Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Det står 1046 mb ddr eller noe i bios. Men hvordan kan det være ramen? Etter at jeg har installert de 100% starter XP opp på nytt og da kommer det opp et vindu så skal den slutte installasjonen. Når dette kommer kommer denne feil meldingen. Er det ramen sin skyld det?? Lenke til kommentar
Kfinn Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Som sagt er jeg 99,99% sikker på at det er rammen. Har hatt akkurat frt samme problemet selv og det løste seg fort når jeg nappet ut en av modulene. Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 POster opp noen bilder.. Men jeg kommer inn i WIN XP men nå er problemet at det er ikke noen start meny osv... Jeg skjønner ikke noe jeg.. Hvis maskinen starter og booter, så er det vel ikke noe feil med minnet. Har ingen mulighet for å starte med annet minne nå desverre.. Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) Som sagt er jeg 99,99% sikker på at det er rammen. Har hatt akkurat frt samme problemet selv og det løste seg fort når jeg nappet ut en av modulene. Skal teste det i morgen eller noe.. Hadde du det samme problemet? Men den starter opp og alt er ok. Er det noe annet som kan være feil eller er det nesten 100% sikkert at det er rammen som gjør dette? Syntes det høres merkelig at ramen skal gjøre så mye. Har jo liksom instalert winxp nå, men har ingen start meny.. Den kommer fint inn i windows, tar bare litt tid.. Er det rammen? Har du link til denne ram testen btw? Endret 13. januar 2004 av TeSp Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) Nå har jeg prøvd med en 512 (Geil Gold) brikke. Slik at den andre var tatt ut. Jeg syntes det gikk fortere å boote windows merkelig syntes jeg. Slev om det ca tar 1 min. Skal prøve å få tak i en annen minne brikke i dag slik at jeg kan sjekke. Men det kan ikke være noe som er ødelagt da? Det er bare ramen som ikke fungerer. Det virker som om alt er satt sammen riktig og det hele siden den booter og gjør alt som jeg sier, bortset fra å fungere ordentlig. Endret 14. januar 2004 av TeSp Lenke til kommentar
jarnt Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Høres ut som ram`en din virker for meg. Hva med CD en du instalerer fra. Er den helt god. Min nec 1100 dvd klarte ikke å instalere win xp fra min 1.cd med OS på. Fikk bare feil i windows som du beskrev. Korupte filer. Satte inn en gml.plextorbrenner i shuttelen og fikk instalert Win XP uten problem. Kompabilitetsproblem var det hos meg mellom medium (cd og dvd-brenner) Etter dette brente jeg ut en kopi av OS på et annet fabrikat cd, og oppdaterte firmware på dvd-brenneren. Det har fungert helt flott å reinstalerer fra den nye cd`en senere. Bare en tanke. Verdt å prøve? Lån/ brenn en ny cd på annet fabrikat, og ta "upgrade" av win xp. Lykke til Mh jarnt Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 folkens! sjekk RAMen med programmet memtest86 om dere er i tvil, dere finner det på www.memtest86.com følg bruksanvisningen der og du vil fort finne ut om du har en ødelagt brikke, - og; du kan klare å starte maskinen selv med feil på RAM. Lykke til! Torfinn S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå