mariushaugan Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Ok, her er dealen Jeg er ute etter en mp3 spiller. Den må ha GOD lyd, for jeg driver med musikk og kommer til å bruke den mye når jeg er utenfor studioet for å høre igjennom musikk jeg netopp har laget osv. Det kan ikke være mye kompromiss på lyden med andre ord... Det jeg dog IKKE trenger, er funksjoner som stemme-opptaker, radio, opptaksmuligheter av radio, alarmklokke osv osv osv. Vil enkelt og greit bare ha en mp3 spiller, med GOD lyd. Uten alt det ekstra dill-dallet som så ofte dukker opp på de dyrere modellene. Er det noen som har en fin en å anbefale? Mvh, Marius Haugan. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Tja....Creative Nomad Jukebox Zen NX. 30 GB disk. Koster 2750 hos Komplett. En bra spiller (best?), uten alt det dilldallet du ikke vil ha. God lyd også (best her også?). Eller så koster den med 20 GB disk ca 2500. Kan sikkert finne begge to billigere. Anbefaler disse fremfor aiPådd, som er svindyr uten å gi noe mer for penga. mvh Pantera Lenke til kommentar
ratm Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Anbefaler disse fremfor aiPådd, som er svindyr uten å gi noe mer for penga. Vel vel?? Han var ute etter god lyd da. Ipod er klart best der etter min oppfatning. Husk alikevel at det ikke bare er mp3 spilleren som har noe med lyden å si. Hvordan musikken er rippa og gode øreplugger er minst vel så viktig. Lenke til kommentar
mariushaugan Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Husk alikevel at det ikke bare er mp3 spilleren som har noe med lyden å si. Hvordan musikken er rippa og gode øreplugger er minst vel så viktig. Japps. Såklart. Men jeg trenger virkelig ikke så stor lagringsplass. Jeg kunne godt klart meg med 128 eller 256MB liksom. Noen i den kategorien som er å anbefale da? Lenke til kommentar
runela Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Jeg har apacer audio steno bp300 og er fornøyd med den http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=101...lAction=details Og den er billig og Lenke til kommentar
rlz Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Du kan da kanskje prøve en av de nye iPod mini spillerne? 4GB er vel nok musikk for de fleste? Lenke til kommentar
ratm Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) 4GB er vel nok musikk for de fleste? Ikke for meg Angrer ikke et sekund på at jeg har kjøpt meg 20 gb Ipod. Det som er vanvittig praktisk med den er at man ikke trenger å legge inn nye musikk så ofte. Endret 13. januar 2004 av ratm Lenke til kommentar
mariushaugan Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Ja, men er de kommet til norge enda da? Faktisk så kan jeg klare meg helt fint med 128-256mb minne. Det er ikke mye musikk jeg skal ha om gangen på spillern uansett til mitt bruk. Alt jeg forlanger er "PERFEKT" lyd. Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 jeg har denne http://asono.com/no/product_info.php?products_id=242 syns det er veldig bra lyd på den med koss porta pro sålenge du holder deg under 24 i volum Lenke til kommentar
ratm Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Har hørt mye bra om iRiver iFP-300-serien. Tror 128 mb koster i underkant av 2000,- Lenke til kommentar
IronWire Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Blir nok vanskelig å få perfekt lyd ut av en mp3 spiller. Du kan jo kanskje prøve en flash spiller (creative?) med nok minne til at du kan legge ukomprimert lyd på. Om du skal høre det gode med lyden er det nok ikke en dum ide med en bærbar forsterker og noen gode hodetelefoner... Lenke til kommentar
mariushaugan Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Hm, har ett par veldig gode AKG K240 MONITOR hodetelefoner. Perfekt lyd blir det jo aldri med mp3 ja, den er jo komprimert uansett. Men jeg vil hvertfall ikke ha noe EKSTRA kvalitets-tap utenom mp3-komprimeringen på spilleren min da, for å si det sånn Lenke til kommentar
IronWire Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Rio har noen spillere som støtter FLAC (losssless komprimering)... De skal visst ha god kvalitet på lyden også, men jeg vet ikke helt hvordan det er å få tak i Rio i Norge. Lenke til kommentar
mariushaugan Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Sku gjerne vært litt enklere å skaffe ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå