IntelAmdAti Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Jeg sitter med pc her og har forskjellige problemer knyttet til den. Jeg vet ikke hva som er problemet med pcen og dermed heller ikke hvor det er riktig å poste dette. Kanskje skulle jeg laget en egen tråd i hver av kategoriene.. Forskjellige programmer og spill virker ikke. Når jeg åpner rise of nations kommer det "ulovlig operasjon" feilmelding straks introen til spillet er ferdig. Jeg begynte å spille fallout tactics (tough guy enabled, kan kun save i bunker), dette er ustabilt og jeg kommer ikke videre pga dette. Jeg har en xp midi mate dings koblet ifra digitalt piano til pc, maskinen klikker straks jeg plugger denne i. Det er artifacts på grafikkortet mitt i spill og enkelte steder i windows, det er ikke overklokket eller for varmt. Cdlibrary cdoppbevaringsboksen min klarer ikke å loade inn backup jeg laget av min gamle database. MSpaint støtter ikke jpg filer. Pcen bruker lang tid på å laste inn programmene som startes automatisk i oppstarten. Windows media player bruker lang tid på å åpne filer. Dette er iallefall en begynnelse, jeg har hatt denne pcen i 1-2 måneder men har ikke fått brukt den til stort annet enn internett enda. Jeg har ikke hatt fungerende pc siden februar ifjor, dette året og fjoråret har jeg brukt mye tid på å prøve å få pcen til å fungere uten hell. Jeg oppgraderte til 2500+ barton, asus a7n8x deluxe, 9800se, 256mb corsair 3200ll minne. Jeg er ett tålmodig menneske, men jeg merker at tålmodigheten renner bort og det er begrenset hvor mye mere tid jeg bruker på denne pcen før jeg stuer den bort. All hjelp mottas med stor takk, jeg er rådløs. Jeg tror pcen kan ha skade på hardware da formatering ikke hjelper. Hadde jeg visst hvilken del som var defekt skulle jeg ha byttet den men det vet jeg ikke og jeg får dermed ikke gjort noe med det. Det frister å ta med hele pcen til butikken jeg kjøpte den og se om de klarer å ordne, det var faktisk en veldig god ide, jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke tenkte på det før.. Jaja, de bruker sikkert uker på det så da kan jeg like godt prøve her først. Takker for hjelp på forhånd Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) PSU ? virus ? dårlig minne ? eller alle sammen ? Endret 13. januar 2004 av jarmo Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Har du testet minnet? Overklokker du? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Jeg har byttet PSU til chieftec 360w, jeg har ikke overklokket minne, cpu har jeg prøvd å overklokke litt men jeg fikk ikke til å overklokke den noe særlig så den er på default hastighet nå. Den nye PSU en min hadde noen små defekter, blandt annet skeiv hovedkort kontakt og en løs ledning. Ledningen løsnet når jeg tok på kabinettet og den sendte strøm rundtom i pcen. Dette skjedde siste dagen før jule-ferien. Etter dette kom det uling når jeg slo på pcen og pcen frøs i oppstarten. Broren min klarte omsider å fikse pcen sånn noenlunde, men det er forskjellige bugs og problemer fortsatt på pcen. Jeg tror kanskje ram eller gfx kort kan ha fått seg en støkk da. Det er artifacts i bios oppstartsbildet og i windows oppstartsbildet, før var det en del artifacts i counterstrike men de er borte nå, det var enormt med artifacts i battlefield1942 men de er også borte - jeg har ikke så mye greie på hvordan hardware skades og ødelegges men jeg tror kanskje noe kan ha blitt skadet. Battlefield og cs funker forresten helt fint nå. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Jeg fyrte opp counter strike nettopp, det klikket ganske snart. Skjermen ble svart og det sluttet å komme lyd i headsettet. Jeg måtte restarte maskinen. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Ledningen løsnet når jeg tok på kabinettet og den sendte strøm rundtom i pcen. ... det er forskjellige bugs og problemer fortsatt på pcen. ... jeg har ikke så mye greie på hvordan hardware skades og ødelegges men jeg tror kanskje noe kan ha blitt skadet. Mm. Du tror? Lenke til kommentar
Gondul Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Har vært borti noen lignende, da viste det seg at set var en kortsluttning på hovedkortet,(noen skruer var skrudd litt skevt på) så jeg demonterte alt, og skrudde det på plass igjen, vipps, da fungerte pc-en fint igjen. Så det kan hende det har vært en dårlig montør der. Eller det kan være du har fått en dårlig minnebrikke, prøv å kjør et program som heter memtest86, da finner du ut om du har feil på minnebrikkene dine. Lykke til! Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Jeg tok det på sparket når jeg monterte HK, jeg gjorde en dårlig jobb der, noen av skruene står skjevt og halvveis i pcen. Jeg tar og tester en re-montering senere Memtest86 tester jeg først. Takker for tips! Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Da var pcen sendt til reparasjon, jeg er spent på å se hva som skjer videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå