Just2user Skrevet 8. mars 2023 Del Skrevet 8. mars 2023 Tenker å bytte ut alarmselskapet her med et hjemmebygget alarmanlegg i et "smart" oppsett med wifi og app uten månedlige utgifter. Noen som har erfaring her? -Begynte så smått med en del Deltaco-enheter og har bygget et middels, men ikke tilstrekkelig alarm-system i dette miljøet. Ser også at Deltaco virker å være som et utgående merke, så må nok vurdere andre produsenter. Spørsmålet da er, hvilke produsenter har et komplett utvalg i wifi-enheter (sensorer, dør/vindu-brytere, lyspærer, kameraer OG med en anstendig app med programmeringsmuligheter for rutiner dersom uønsket adferd oppdages? Erfaringer ønskes. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 8. mars 2023 Del Skrevet 8. mars 2023 Min erfaring har til nå vært å klare meg helt uten både alarmselskap eller andre automatiske løsninger. Intet kamera. Et kamera er kjekt å ha for å filme at du blir robbet. Men det stopper som oftest der. I nattemørket er det vrient å identifisere tjuvene, og politiet har som oftest mer alvorlige og/eller profilerte saker å ta seg av. Ergo tror jeg ikke et kamera egentlig avverger så mye kriminalitet. Går alarmen hos Securitas, vil jeg tro de bruker 20-30 minutter på å rykke ut. Plenty av tid til å tømme boden din! Dessverre. Så jeg klarer meg fint uten noen av delene ... 2 Lenke til kommentar
Just2user Skrevet 8. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2023 Målet er selvsagt å ha et ytre perimeter med sensorer som trigger lys i mengder i den posisjon en inntrenger måtte befinne seg og i tillegg kunne programmere sensorer og lyskilder til å "følge" vedkommende med tilgjengelige kameraer. -Ja, har stor tomt og bor i et møkka-strøk. Det burde kunne finnes smarte nok alarm-units som kan gjøre dette. Varsling direkte til app og alle brukere er en selvfølge. Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 8. mars 2023 Del Skrevet 8. mars 2023 Billigste og enkleste er vel å ha bevegelsesstyrt utelys rundtomkring. For tips & triks, sjekk ut hjemmeautomasjon.no 1 Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 8. mars 2023 Del Skrevet 8. mars 2023 (endret) Du kan jo kikke innom https://www.jablotron.com/no/ for dedikert og proft overvåkningsutstyr. Endret 8. mars 2023 av Ole3 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 8. mars 2023 Del Skrevet 8. mars 2023 Just2user skrev (13 timer siden): Noen som har erfaring her? Absolutt! Har jobbet i Securitas som montør i 15+ år og har kunnskaper om det meste! :-) Har selv et alarmanlegg (SPC) som varsler via nett samt mobil (til utvalgte mottakere), selve anlegget har detektorer i hvert rom i tillegg til branndetektorer. I tillegg styrer anlegget også dørlåser og garasjeport. På kamerasiden har jeg 24 kamera i nett nå, disse filmer i farger og topp kvalitet døgnet rundt. For å 'belyse' evt besøk har jeg montert opp (foreløpig) tre bevegelsesstyrte utelys her, er uansett kjekt for egen del del. Riktignok har jeg LITEN forståelse for å benytte trådløse givere, et wi-fi nett lar seg 'jamme' veldig enkelt og det styret med å skifte batterier vil ikke JEG ha! (Har nå 11 branndetektorer, minst 15 magnetkontakter og minst 10 ir-detektorer oppkoblet.) 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå