anonym12345667 Skrevet 7. mars 2023 Del Skrevet 7. mars 2023 Hei, Jeg går i tiende klasse og jeg har fått karakterutskrift av første terminen. Rektoren på skolen ga ut karakterene mine fra den tiden, til de jeg bor hos. De er ikke foreldrene min, ikke mine foresatte og har heller ikke noe foreldreansvar. Det skjedde også uten at jeg visste det. Jeg fikk vite det da hun sa det ved et uhell, ikke at det var en hemmelighet, men de ville heller ikke si noe om det til meg og det likte jeg ikke. Det er noe privat. For min del kan det bli delt med foreldrene mine uten at jeg blir spurt fordi det er normalt, men folk som har ingen rett over meg. De fikk vite hvor mange fravær jeg hadde i fjor før meg. Det fungerer rett og slett ikke for meg. Og det høres rart ut at det skal være lov. Derfor googlet jeg det, men fant ingenting. Nå spør jeg: hvem skal få lov å vite om karakterene og fraværene mine ? Og kan andre folk en mine foresatte og jeg få dem direkte av læreren eller rektoren uten å spørre den det gjelder eller foreldrene ? Hilsen jente 16 år. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå