Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. mars 2023 Del Skrevet 7. mars 2023 (endret) Litt pirk: Ordet forum i entall blir fora i ubestemt flertall. Formen forumer er akseptabelt. Det skal derfor ikke hete foraer, men fora (eller forumer): Endret 7. mars 2023 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
kaldviking Skrevet 7. mars 2023 Del Skrevet 7. mars 2023 (endret) Du skriver "Gramatisk feil" i overskriften. Hvis vi først skal pirke så kan du begynne med å skrive ordet grammatisk riktig. Edit: Fikset opp i mine egne grammatikkfeiler. Endret 7. mars 2023 av kaldviking 1 1 1 Lenke til kommentar
TwoFace Skrevet 7. mars 2023 Del Skrevet 7. mars 2023 kaldviking skrev (10 minutter siden): Du skriver "Gramatisk feil" i overskiften. Hvis vi først skal pirke så kan du begynne med å skrive ordet grammatisk riktig Burn! 1 Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 7. mars 2023 Del Skrevet 7. mars 2023 kaldviking skrev (15 minutter siden): Du skriver "Gramatisk feil" i overskiften. Hvis vi først skal pirke så kan du begynne med å skrive ordet grammatisk riktig Og skal man først pirke på overskrifter så er det også veldig viktig med korrekt tegnsetting. Som punktum i slutten av en setning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp Skrevet 7. mars 2023 Del Skrevet 7. mars 2023 Det er mye dårlig norsk både i aviser, nyheter og på sosiale medier. Engelskspråklige programmer på tv inneholder også mange feil i norsk oversettelse/undertekst. Spørsmålet er hvorfor ? En ting er dårlig utviklet google translate/autokorrektur, en annen er det svært forenklede språket man bruker på sosiale medier. Et tredje forhold er invasjonen av engelsk som mange har advart mot i årtier. Min påstand er at norsk som skriftspråk er utvannet både på skolen og i samfunnet ellers. Mye av årsaken ligger hos nynorskforkjemperne som fronter en tapt sak. Mye bedre å styrke /samle seg om ett språk enn å tviholde på 2 sidestilte språk (hvorav det ene er en tilnærmet dialekt) som hver for seg er på defensiven. Lenke til kommentar
TwoFace Skrevet 7. mars 2023 Del Skrevet 7. mars 2023 PaladinNO skrev (5 minutter siden): Og skal man først pirke på overskrifter, så er det også veldig viktig med korrekt tegnsetting. Som punktum i slutten av en setning. Jeg rettet det litt for deg, PaladinNO. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. mars 2023 Del Skrevet 7. mars 2023 (endret) PaladinNO skrev (23 minutter siden): Og skal man først pirke på overskrifter så er det også veldig viktig med korrekt tegnsetting. Som punktum i slutten av en setning. Før du pirker på overskriften bør du lære deg reglene for tegnsetting i overskrifter. Endret 7. mars 2023 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. mars 2023 Del Skrevet 7. mars 2023 kaldviking skrev (40 minutter siden): Du skriver "Gramatisk feil" i overskiften. Hvis vi først skal pirke så kan du begynne med å skrive ordet grammatisk riktig Takk! Korrigert nå. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 7. mars 2023 Del Skrevet 7. mars 2023 (endret) Slettet-fsaSP0zV skrev (2 timer siden): Før du pirker på overskriften bør du lære deg reglene for tegnsetting i overskrifter. Pirket ikke på tegnsettingen i en overskrift - det manglet en "r" i ordet overskrift og et punktum etter "riktig", som jeg fremhevet i det jeg siterte. Var kun det jeg refererte til. TwoFace skrev (2 timer siden): Jeg rettet det litt for deg, PaladinNO. Ayyy! Det kommaet var til vurdering. ^^ Endret 7. mars 2023 av PaladinNO Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 7. mars 2023 Del Skrevet 7. mars 2023 hAha; morsåmt vordan én rellev@nt tråd kan av sporre . Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. mars 2023 Del Skrevet 7. mars 2023 PaladinNO skrev (2 timer siden): Pirket ikke på tegnsettingen i en overskrift - det manglet en "r" i ordet overskrift og et punktum etter "riktig", som jeg fremhevet i det jeg siterte. Var kun det jeg refererte til. Ser det nå, var litt rask med kommentaren her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. mars 2023 Del Skrevet 7. mars 2023 Slettet-fsaSP0zV skrev (5 timer siden): Litt pirk: Ordet forum i entall blir fora i ubestemt flertall. Formen forumer er akseptabelt. Det skal derfor ikke hete foraer, men fora (eller forumer): On topic igjen: Hvem ser førstepost, og kan korrigere teksten på våre fora? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå