fnwilborn Skrevet 7. mars 2023 Del Skrevet 7. mars 2023 Cities skylines 2 er Unity-basert og kommer ikke til mac: https://twitter.com/ColossalOrder/status/1633060715132080130?t=auQF52OJzumckBdtTRm5qQ&s=19 https://twitter.com/ColossalOrder/status/1633065919831310336?t=XJ4bE3NoQFSUTgkuy9WDMw&s=19 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. mars 2023 Del Skrevet 7. mars 2023 (endret) Woot? Synes jeg så de hadde byttet til Unreal Engine på streamen i går hmm. Men det er jo gode poenger som nevnes her. Endret 7. mars 2023 av Theo343 Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 7. mars 2023 Del Skrevet 7. mars 2023 Theo343 skrev (35 minutter siden): Woot? Synes jeg så de hadde byttet til Unreal Engine på streamen i går hmm. Men det er jo gode poenger som nevnes her. Dette er fra offisielt hold. Jeg så noen spekulere i UE pga at traileren så UE ut. Men traileren var ikke gameplay overhodet. Kun video. Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 7. mars 2023 Del Skrevet 7. mars 2023 (endret) Synes den traileren oste av tradisjonell offline render - ikke spillmotor. Jeg tenker de fortsetter med Unity fordi de har flere års erfaring med det - og det er langt mer åpent i forhold modding enn det Unreal er. Modding i originalen var jo en lek! Endret 7. mars 2023 av OlaHaldor 1 Lenke til kommentar
Houdini Skrevet 7. mars 2023 Del Skrevet 7. mars 2023 Mine ønsker til nytt Cities : -Ønsker det blir mulig å bygge flere byer i et fylke, litt likt Sim City 4, også la byene handle med hverandre. Hadde vært kult å kunne lage en industri-by, en landsby med gårdsdrift og en "grønn" storby spesialisert innen teknologi også la de handle med hverandre. -Bedre AI i trafikken. Er drittlei av å holde på med microstyringen med mods for å få trafikken til å flyte. Man bør kunne få til at alle filene blir brukt når en bygger en 6-felts vei. -Synes de kan kutte ut kravet om at kirkegård og avfallsanlegg må tømmes før de flyttes. Jeg forstår poenget med kravet, men synes allikevel det bør være et valg om man vil ha det eller ikke. Når jeg kan rive en stor boligblokk når jeg vil uten å ta hensyn til beboere vil jeg også ha mulighet til å rive eller flytte kirkegård uten hensyn til likene som holder til der -Ønsker mer variasjon i bygninger, og mulighet til å skreddersy boligområder. Jeg vil f.eks at hus på landet kan få større hager og at huset er litt mer tilbaketrukket på tomten. Hadde vært flott hvis man kunne bygge boligområder litt borte fra veinettet. -Håper at de gir minst like stor mulighet til modding som det er i Cities 1. 2 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 10. mars 2023 Del Skrevet 10. mars 2023 Jeg tror traileren hinter litt til at vi kommer til å se tagging og lignende der det er stor kriminalitet eller i områder med dårlig vedlikehold. Med så stort område å bygge på ser jeg for meg at vi kan lage en storby med flere mindre byer rundt. Gleder meg. Lenge siden det har kommet et spill i denne sjangeren nå 1 Lenke til kommentar
kote Skrevet 22. mars 2023 Del Skrevet 22. mars 2023 Jeg sprakk da jeg skulle teste ut min nye PC. Terskelen er mye lavere når det tar 90 sekunder å laste inn et brett, i forhold til 10 minutter. Men altså, jeg er fremdeles ekstremt skeptisk til Cities Skylines 2, fordi: Det er et helvete å finne ut hvilke modder som er kurante. Jeg renska ut Steam Workshop og begynte med blanke ark. Jeg bruker et par store render-modder og et par byggemodder. 30-40 modder tilsammen. Det har blitt bedre, siden Steam nå advarer om ukompatible modder. Det er et helvete å sette opp grafikk og snarveier i spillet. Mange apper lager sine egne snarveier, og de snakker ikke nødvendigvis sammen. Render-moddene over Grunnen til at jeg er skeptisk er kanskje at de ikke har hatt en overhaling av spillet på 8 år. Men så er det jo nettopp det Cities:Skylines 2 forhåpentligvis blir. Jeg ønsker meg vel hovedsakelig disse tingene: - Samordnet opplegg for snarveier og for å unngå overlappende funksjoner fra modder. - Hvassere og "smartere" terrengmodell. Spillet egner seg dårlig til å bygge eneboliger på fjell som vi gjør her. Flere naturdetaljer, spesielt langs kysten, hadde gjort seg. - At Steam gjør Workshop litt mer spennende og relevant. Lenke til kommentar
kote Skrevet 22. mars 2023 Del Skrevet 22. mars 2023 (endret) https://gamerant.com/cities-skylines-dlc-2023-updates/ Quote Cities: Skylines Reveals Final DLC and Update Plans The teaser video caps off with one last hint of what's to come, an untitled mini-expansion presumably related to vacation-themed content. While most of the year's remaining DLC is cosmetic or musical, this one could be interesting as vacationers and tourists might have a tangible impact on the player's economy and transportation. Det er fint at Cities:Skylines blir avslutta ordentlig. Det hadde tatt seg dårlig ut om de hadde droppet spillet for å satse på toern. Endret 22. mars 2023 av kote Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 22. mars 2023 Del Skrevet 22. mars 2023 RRhoads skrev (På 6.3.2023 den 23.56): Problemet med trafikken i spillet er noe som nesten aldri blir nevnt, og det er at bilene egentlig kjører altfor sakte. Nå husker ikke jeg helt nøyaktig, men er ikke én time i spillet ett minutt i virkeligheten? Samtidig har cimmene vanlig døgnrytme ellers. Bilene burde kjørt 60 ganger fortere, eller så kunne de satt ned tiden i spillet til virkelig tid. Da ville trafikkprobleme løst seg fint. Jeg fikk de heller ikke til å ta andre veier enn «korteste vei». Så selv om det var kø, så var det ingen andre som kjørte omveier, selvom det ville tatt kortere tid. Dermed så bare hopet det seg opp i en vei. Dette var spesielt problematisk mot søppelfyllingene Men det er lenge siden jeg spilte, kanskje det var noe jeg gjorde feil også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå