Gå til innhold

president Biden- beredt til å ødelegge Taiwan, i kampen mot Kina?


Anbefalte innlegg

Uderzo skrev (21 minutter siden):

Propagandaen er så drøy at den blir komisk :lol:

Sier selvfølgelig ikke at kina ikke driver med propaganda, det er de flink til.

Et helt enkelt eksempel mediadekning av disse balongene, masse god dekning i media.

usa kidnapper datter av huawei sjefen, holder henne ulovelig fanget i nesten 3 år. omentrent ingen dekning. Hva om kina kidnappet noen av barna til apple sjefen?

Verden trenger ikke flere konflikter mellom stormakter.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
leifeinar skrev (1 time siden):

Sier selvfølgelig ikke at kina ikke driver med propaganda, det er de flink til.

Et helt enkelt eksempel mediadekning av disse balongene, masse god dekning i media.

usa kidnapper datter av huawei sjefen, holder henne ulovelig fanget i nesten 3 år. omentrent ingen dekning. Hva om kina kidnappet noen av barna til apple sjefen?

Verden trenger ikke flere konflikter mellom stormakter.

Kidnapper? Pussig fremstilling. "Dattera" er Huaweis finansdirektør og ble siktet for bedrageri i USA og anholdt i Canada.
Du får det til å høres ut som det er snakk om uskyldige barn.
Kina gjorde derimot dette, de hindret to amerikanske søsken fra å forlate Kina, og brukte dem for å presse frem en avtale angående finansdirektøren Meng Wanzhou. Dette var helt uskyldige personer, men de var amerikanske borgere, det var nok.
https://edition.cnn.com/2021/09/28/politics/american-siblings-return-to-us-from-china-after-exit-ban/index.html

 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
On 3/7/2023 at 12:29 PM, Uderzo said:

Kidnapper? Pussig fremstilling. "Dattera" er Huaweis finansdirektør og ble siktet for bedrageri i USA og anholdt i Canada.

Like troverdig som anklagene mot Assange?

Hun ble i siste instans arrestert for brudd på USAs sanksjoner mot Iran. Altså, kinesisk leder av et kinesisk selskap blir arrestert i Canada for salg av varer som er produsert i Kina til Iran. 

Hun ble sluppet fri etter nesten tre år, etter å ha erklært at hun kan ha brutt USAs sanksjoner, men slapp straff.

Er det virkelig ingenting som skurrer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Rhabagatz skrev (1 minutt siden):

Like troverdig som anklagene mot Assange?

Hun ble i siste instans arrestert for brudd på USAs sanksjoner mot Iran. Altså, kinesisk leder av et kinesisk selskap blir arrestert i Canada for salg av varer som er produsert i Kina til Iran. 

Hun ble sluppet fri etter nesten tre år, etter å ha erklært at hun kan ha brutt USAs sanksjoner, men slapp straff.

Er det virkelig ingenting som skurrer?

Jeg kjenner ikke til detaljene i den saken så jeg kan ikke uttale meg om det.
Jeg kommenterte fremstillingen av at det handlet om en "barnekidnapping".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...