DrTrang Skrevet 5. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2023 Var litt rask i avtrekkeren under oppussing når jeg demonterte sukkerbiten til disse to endene, og nå vet jeg ikke hvor hvilken kabel skal hvor. Noen som har peiling? Kablene går fra varmtvannsbereder til reguleringsbryter Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 5. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2023 Du har allerede spurt her: Husk at du har "Mine innlegg" / "My posts" øverst på forumet for å finne til tråder du har deltatt i. https://www.diskusjon.no/index.php?app=tekcode&module=myposts&controller=view Lenke til kommentar
vidor Skrevet 5. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2023 Virker som en jobb for en elektriker. Ville ikke tuklet med dette med mindre du vet nøyaktig hva du gjør. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2023 Blank er jord. Resten må du måle. Det er trolig 2 varmekabler med hver sin leder samt 1 felles leder for begge. Den som gir motstand mot hver av de 2 andre er felles lederen. Du trenger ikke reguleringsbryter på dette, kun termostat. Lenke til kommentar
Woff Skrevet 5. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2023 (endret) kremt skrev (31 minutter siden): Du trenger ikke reguleringsbryter på dette, kun termostat. Er det fasit? JEG har reguleringsbryter på min VV. Den kobler enten de to elementene i serie, ett element alene eller begge i parallell. Dette har jeg også på 4 forskjellige elektrisk oppvarmede gulv. Betyr det at elektrikeren her har koblet feil? Over flere ti-år faktisk. Skal jeg be han komme å skifte reguleringsbryterne til termostater? ELLER kan du kanskje moderere påstanden LITT kremt? (Vil tro at ikke ALLE har det nyeste elektriske opplegget i sitt hus..) Ellers er vel tipset til TS at det kanskje bure være å følge farge mot farge? Endret 5. mars 2023 av Woff Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2023 Reguleringsbryter er et gufs fra 80-tallet. Da måtte man betale mer dersom man brukte mye effekt. Det er nok ikke så mye reguleringsbrytere som monteres nytt nå i dag. Termostat vil uansett begrense maks temperatur. Lenke til kommentar
Woff Skrevet 5. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2023 kremt skrev (1 minutt siden): Da måtte man betale mer dersom man brukte mye effekt. Aha... Må man ikke det i dag? Jeg og kona lever meget bra med reguleringsbrytere, en termostat ville kanskje være 'kjekt' men et betonggulv på 20-30 kvadrat blir urimelig tungt å styre så vidt jeg erfarer. Tror faktisk med disse strømprisene vi ser nå at det er like greit å bruke hodet LITT.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå