Gjest 51892...0dd Skrevet 5. mars 2023 Del Skrevet 5. mars 2023 Hei alle! Jeg har nylig oppdaget at å manøvrere markedet for private psykologer krever litt arbeid, så jeg lurer på om noen her har tips til hvordan jeg kan lete, eller om noen har spesifike psykologer jeg kan henvende meg til. Det gjelder først og fremst en revurdering av en allerede stilt personlighetsforstyrrelsesdiagnose, Emosjonelt Ustabil PF, men det er viktig for meg at de har kompetanse innenfor nevropsykologi, og kanskje til og med ekstra kunnskap om ADHD og Autisme hos kvinner. DPS er selvfølgelig allerede prøvd, og henvisning til psykolog med driftstilskudd er allerede sendt, men jeg ser fort på rundt et års venteliste der. Vil i mellomtiden prøve meg hos en privat tross kostnadene der. Håper det er noen som har gode råd, erfaringer, tips eller litt ekstra veiledning! Takk! Anonymous poster hash: 51892...0dd Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 7. mars 2023 Del Skrevet 7. mars 2023 Du kan eventuelt be om second opinion i et annet helseforetak enn der du er diagnostisert. Jeg har svært liten tro på at psykolog gjør en slik utredning. For f eks ADHD er dette en tverrfaglig vurdering og gjøres oftest ikke av èn alene. Det må være en psykiater eller psykologspesialist som må stå for diagnosen, men arbeidet er ofte flere involvert i. 1 Lenke til kommentar
Gjest 9516e...278 Skrevet 29. oktober 2023 Del Skrevet 29. oktober 2023 Kan tipse om Janne Liverød (ansatt v/Solvang). Hun er nevropsykolog Anonymous poster hash: 9516e...278 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå