Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Psykolog i Kristiansand

Gjest 51892...0dd

Anbefalte innlegg

Gjest 51892...0dd

Hei alle!

Jeg har nylig oppdaget at å manøvrere markedet for private psykologer krever litt arbeid, så jeg lurer på om noen her har tips til hvordan jeg kan lete, eller om noen har spesifike psykologer jeg kan henvende meg til.

Det gjelder først og fremst en revurdering av en allerede stilt personlighetsforstyrrelsesdiagnose, Emosjonelt Ustabil PF, men det er viktig for meg at de har kompetanse innenfor nevropsykologi, og kanskje til og med ekstra kunnskap om ADHD og Autisme hos kvinner.

DPS er selvfølgelig allerede prøvd, og henvisning til psykolog med driftstilskudd er allerede sendt, men jeg ser fort på rundt et års venteliste der. Vil i mellomtiden prøve meg hos en privat tross kostnadene der.

Håper det er noen som har gode råd, erfaringer, tips eller litt ekstra veiledning!

Takk!

Anonymous poster hash: 51892...0dd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan eventuelt be om second opinion i et annet helseforetak enn der du er diagnostisert. Jeg har svært liten tro på at psykolog gjør en slik utredning. For f eks ADHD er dette en tverrfaglig vurdering og gjøres oftest ikke av èn alene. Det må være en psykiater eller psykologspesialist som må stå for diagnosen, men arbeidet er ofte flere involvert i.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...