Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Totalrenovering av hus – Hva kan/bør kjøpes på finn.no (nytt/brukt) av inventar

Anbefalte innlegg

Hei,
jeg har flinke snikkere som nå er i full gang med totalrenovering av mitt lite og gamle 2.etg hus. Jeg gjør det kan (riving etc.) selv, men det meste må jeg overlate til fagfolk.

Litt fakta om huset:
Grunnflaten er ca 11x9m. Takhøude 1.etg 2.10m. Kjøkken+stue slåes sammen. Huset vil bli veldig godt isolert. Bad blir utvidet. Pipe settes opp på nytt. Ny vedovn trengs. Nytt kjøkken. Nytt gulv. Ny varmepumpe. Ellers trengs det meste av innventar (sofa, stuebord etc). Alt elektrisk må tas på nytt. Veranda skal også bygges.

Siden totalkostnaden kommer til å bli høg må jeg nå vurdere å gjøre en del smarte og gode valg for å prøve å holde kostnadene nede der jeg kan.

Hva kan være lurt å kjøpe på finn.no av inventar, og hva bør kjøpes hos forhandler? Kampanjer?
Mitt spørsmål er egentlig.. hvordan kan jeg gjøre gode, smarte kjøp fremover?

Vegg: Wall2Paint er bestemt

Kjøkken: Ikea-kjøkken snart ferdigtegnet (kombiskap kjøpes utenom).

Vedovn: Ikke bestemt enda. Kan det kjøpes på finn.no? Anbefalinger? Ser for meg noe ligende som Aduro 9 m/sideruter. Evt en enda enklere en.

Gulv: Helst parkett i stue, men må muligens gå for Laminat siden det er en del rimeligere. Bør vel kjøpes nytt? Anbefalinger?

Varmepumpe: Anbefalinger? Kan det kjøpes på finn.no («som nytt»/brukt)?

Baderom: Kommer til å gå for en enkel med funksjonell/god løsning. belegg+baderomsplater

Inventar: .. sofa, bord stoler etc. Har endel allerede.. men noe bør nok byttes ut.

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Varmepumper må iflg en av leverandørene forventes å leve 12-15 år. Med mindre noen skulle selge en nesten ny en så er jeg skeptisk til brukt.

Løst inventar er billig på finn og holder potensielt i 40 år. Jeg har to sofaer som jeg «arvet» av ham som solgte meg en leilighet for 15-20 år siden. Gudene må vite hvor lenge han hadde dem før det, men de funker. Ikke spesielt pene men ikke fæle heller. Jeg kunne ha kjøpt nye for 40.000 (?) men jeg venter heller.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for kjapt svar, ja varmepumpe kjøper jeg ny.
Ser flere ellers at flere selger vedovner, gulv etc (i uåpnet innpakning) til redusert pris på finn.no. Da kan det bli aktuelt. 
Ellers trengs ting som underlagsplater til vedovn m.m.

Lenke til kommentar

Takk, ja, skal følge med på kampanjer. Har fått lagt inn noen søk i prisguide.no nå.
Ellers har jeg begynt fått kikke litt nærmere på varmepumpe og vedovn, og vurderer så smått disse:

Aduro 9 peisovn
Obsbygg 15990,-+div rør, underlag etc

MITSUBISHI KAITEKI 6300 VARMEPUMPE
16800+montering

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...