AndersT2 Skrevet 3. mars 2023 Del Skrevet 3. mars 2023 Driver i å skal programmere opp noe. Ett sted så må jeg ha Serienummeret på komponenten slik det er, med mellomrom, og ett annet så må jeg ha uten mellomrom. Er det mulig å fjerne mellomrommene automatisk fra en celle til en annen, og samtidig kunne kopiere ut det uten mellomrom for å kopiere det inn i programmet jeg trenger det? Nå så må jeg kopiere over og manuelt fjerne mellomrommene, og det tar litt ekstra tid. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 3. mars 2023 Del Skrevet 3. mars 2023 (endret) Merk kolonne. Søk etter, erstatt. Søk etter et mellomrom og erstatt med ikke noe *edit først kopier alt over i ny kolonne Endret 3. mars 2023 av Retroman Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 3. mars 2023 Del Skrevet 3. mars 2023 (endret) =SUBSTITUTE(A5;" ";"") burde funke her, gitt at du setter serienummeret med mellomrom i celle A5. Substitute heter bytt.ut på norsk i tilfelle du bruker norsk excel. Endret 3. mars 2023 av HansiBanzi 1 Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 3. mars 2023 Del Skrevet 3. mars 2023 I tillegg til nevnte SUBSTITUTE så kan TRIM brukes til å fjerne mellomrom. Vær for øvrig obs på at to mellomrom ikke nødvendigvis har samme ASCII-kode. Se også artikkelen Top ten ways to clean your data for gode tips om emnet 😊 Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 3. mars 2023 Del Skrevet 3. mars 2023 Pass på Options >> Sheet og velg Workbook hvis det er hele Excel filen som skal søkes gjennom, ellers søker Find bare på nåværende side/fane. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 7. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2023 Retroman skrev (På 3.3.2023 den 14.53): Merk kolonne. Søk etter, erstatt. Søk etter et mellomrom og erstatt med ikke noe *edit først kopier alt over i ny kolonne Takk Det funket som bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå