Gå til innhold

Power nekter å ta tilbake treningsklokker på åpent kjøp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge kunden er godt opplyst så ser eg ikkje heilt problemet.

Eg har vel meir problem med at kategorien "hygieneprodukter" ser ut til å kunne endre seg alt etter dagsforma til den butikktilsette. Ikkje blir det betre av at ordet "hygiene" ikkje har ein klar og omforeint definisjon, sjølv assisierer eg hygieneprodukt med produkt som blir brukt til uhygieniske ting slik som øyrepropper, tannkostar, barbermaskiner, osv. Det Power og Elkjøp ofte meiner er produkt som ein har hudkontakt med, men hygieneprodukt kan også bety produkt som er helsefremmande og sunne.

Personleg så har eg ein langt mer glidande skala for kor "ekkelt" det er å ta over brukte produkt. For min del handlar deg ikkje om hygiene i så måte, eg veit at sannsynlegheita for at eg blir sjuk av å bruke ein brukt tannkost er svært liten så det handlar meir om kva eg er komfortabel med.
Ei brukt treningsklokke som har vært på handleddet og har blitt svetta på kan være ekkelt men eg synes det er mindre ekkelt med ei brukt treningsklokke enn ein brukt mobiltelefon. Mobiltelefonen skal eg tross alt halde heilt opp til ansiktet og munnen, og eg veit at mobiltelefonar er ei bakteriebombe fordi folk brukar telefonen med skitne hender, bruker den på do, osv. Tilsvarande er det nok minst like problematisk med tastatur og mus som også blir handtert ganske mykje men som ein ofte ikkje tenker like mykje over reinslegheita på.

Dersom eg skal rangere så må eg nok seie at eg vil kreve mykje større rabatt på ein brukt mobiltelefon enn på ei treningsklokke for at det skal være aktuelt å kjøpe for meg. Brukte øyrepropper vil eg nok helst ikkje kjøpe brukt nesten uansett kor billige dei er. Elektrisk tannbørste tenker eg er greitt nok å kjøpe brukt under føresetnad om at eg får med nye børstehoder, sjølve den elektriske delen av tannkosten skal eg jo ikkje putte i munnen.

 

Om eg skulle ha utfordra elkjedane sin opent kjøpt praksis så må det nok være på at ordninga bør være ein meir glidande overgang og ikkje så svart/kvitt at enten får du levere tilbake eller så blir du nekta å levere tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Power er useriøse.

Jeg kjøpte en mobil på nett, men den falt ikke i smak så jeg ville bruke angrerett. Kontaktet kundeservice for å få returadresse, men det ville de ikke oppgi fordi at det ikke er angrerett på mobiltelefoner hvis esken er åpnet.

Fortalte dem at jeg ikke er interessert i hva slags regler de har på 60 dagers åpent kjøp, fordi jeg vil benytte meg av 14 dagers angrerett og at de ikke kan finne på egne regler angående lovfestet angrerett som er dårligere for forbruker.

Fikk tak i returadresse et annet sted og sendte den tilbake. Blir så oppringt noen dager senere der jeg får beskjed om at esken er åpnet og at angrerett ikke gjelder. Har en liten diskusjon med dem om at det bare er tull og at det ikke står noen steder at man ikke kan åpne en eske før man benytter seg av angreretten så lenge den leveres tilbake i samme stand og mengde som jeg fikk den i.

Kommer ingen vei med diskusjonen, får beskjed om at de er en stor bedrift og dette vet de bedre enn meg. Mobilen kommer i retur til meg.

Man blir veldig hjelpesløs mot slike store aktører som ikke bryr seg om regelverket. Tok kontakt med forbrukerrådet men det er så lang og tidkrevende prossess at jeg orket ikke gå videre med det. Anbefaler heller alle å styre unna Power så godt det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...