I38ZDGBR Skrevet 1. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2023 Mannen med ljåen skrev (3 minutter siden): Biltema, Clas Ohlson og Andersson er bra greier. Jeg kan selvsagt ikke svare for alle merkene, men om en seriøs norsk butikk selger den, er den sikkert grei. Ok, takker.😀 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 1. mars 2023 Del Skrevet 1. mars 2023 Nokia T21 er 18W, PD3.0, om det er innenfor budsjettet kan du bytte kabel også til USB-C. Lenke til kommentar
I38ZDGBR Skrevet 1. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2023 ^fmj skrev (2 timer siden): Nokia T21 er 18W, PD3.0, om det er innenfor budsjettet kan du bytte kabel også til USB-C. Ok, den koster vel ikke all verden eller? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 1. mars 2023 Del Skrevet 1. mars 2023 Fremtiden er USB-C. Om du skal ha nytt utstyr, kan du holde deg til USB-C, som er mer fremtidsrettet. Droppe å kjøpe lader og kabel med USB-A. 1 Lenke til kommentar
I38ZDGBR Skrevet 1. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2023 Mannen med ljåen skrev (25 minutter siden): Fremtiden er USB-C. Om du skal ha nytt utstyr, kan du holde deg til USB-C, som er mer fremtidsrettet. Droppe å kjøpe lader og kabel med USB-A. God info, takk 😁 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 1. mars 2023 Del Skrevet 1. mars 2023 I38ZDGBR skrev (27 minutter siden): Ok, den koster vel ikke all verden eller? Neida, Biltema. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 1. mars 2023 Del Skrevet 1. mars 2023 (endret) Oss gamle skrotnisser som har masse gammelt utstyr, har gjerne skuffen full av gamle kabler med alle mulige plugger. Elkjøp har laget en fin oversikt over disse pluggene: https://www.elkjop.no/magazine/pc/guide-usb Jeg har gamle, eksterne harddisker, printer og scanner med alle disse pluggene, alle har USB-A i den ene enden som passer i gamle PCer, og noe annet som passer i andre enheter i den andre enden. Om du nå starter med blanke ark, hopp over alt det gamle. Du skal bare ha USB-C. Det er EU som har bestemt at alt utstyr skal ha USB-C. Nyere PCer og mobilladere har også dette, så du slipper kabler med USB-A i den ene enden og USB-C i den enden som passer i mobilen. Nå skal alle være USB-C uansett. Endret 1. mars 2023 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
I38ZDGBR Skrevet 2. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2023 Mannen med ljåen skrev (11 timer siden): Oss gamle skrotnisser som har masse gammelt utstyr, har gjerne skuffen full av gamle kabler med alle mulige plugger. Elkjøp har laget en fin oversikt over disse pluggene: https://www.elkjop.no/magazine/pc/guide-usb Jeg har gamle, eksterne harddisker, printer og scanner med alle disse pluggene, alle har USB-A i den ene enden som passer i gamle PCer, og noe annet som passer i andre enheter i den andre enden. Om du nå starter med blanke ark, hopp over alt det gamle. Du skal bare ha USB-C. Det er EU som har bestemt at alt utstyr skal ha USB-C. Nyere PCer og mobilladere har også dette, så du slipper kabler med USB-A i den ene enden og USB-C i den enden som passer i mobilen. Nå skal alle være USB-C uansett. Stadig nytt å få med seg, positiv info. Lenke til kommentar
I38ZDGBR Skrevet 2. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2023 ^fmj skrev (11 timer siden): Neida, Biltema. ser på den Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 3. mars 2023 Del Skrevet 3. mars 2023 Du kan også handle kabler på Aliexpress, Ugreen er bra. Aliexpress Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 3. mars 2023 Del Skrevet 3. mars 2023 (endret) I38ZDGBR skrev (På 1.3.2023 den 15.49): Kan en lader bli for kraftig også?? Nei. Laderen sitter egentlig i nettbrettet, og får spenning fra adapteren over USB. Den vil trekke så mye strøm den får lov til av adapteren. Endret 3. mars 2023 av RRhoads 1 Lenke til kommentar
I38ZDGBR Skrevet 3. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2023 ^fmj skrev (16 timer siden): Du kan også handle kabler på Aliexpress, Ugreen er bra. Aliexpress OK. RRhoads skrev (14 timer siden): Nei. Laderen sitter egentlig i nettbrettet, og får spenning fra adapteren over USB. Den vil trekke så mye strøm den får lov til av adapteren. Det er vel ingen som vet om. Hadde naboen sagt dette hadde eg tipset fastlegen😆 Lenke til kommentar
I38ZDGBR Skrevet 3. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2023 (endret) ^fmj skrev (16 timer siden): Du kan også handle kabler på Aliexpress, Ugreen er bra. Aliexpress Den koster litt over 10 kr. er det brukanes kabel? Har kjøpt en del vesker til mobil til ca 5 dollar inklusive frakt fra aliexpress. Ingen topp kvalitet men til 50kr. er det ok Endret 3. mars 2023 av I38ZDGBR Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 3. mars 2023 Del Skrevet 3. mars 2023 I38ZDGBR skrev (2 timer siden): Det er vel ingen som vet om. Hadde naboen sagt dette hadde eg tipset fastlegen😆 Tuller ikke. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 4. mars 2023 Del Skrevet 4. mars 2023 I38ZDGBR skrev (9 timer siden): Den koster litt over 10 kr. er det brukanes kabel? Har kjøpt en del vesker til mobil til ca 5 dollar inklusive frakt fra aliexpress. Ingen topp kvalitet men til 50kr. er det ok Jepp, antar du er inne på den som er 0,5 meter lang? Prisen på 10 kroner vil jeg tro er ny-kunde-bonus? 2 meter 60W koster cirka 80 kroner hos meg med frakt og moms. Lenke til kommentar
I38ZDGBR Skrevet 4. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2023 ^fmj skrev (6 timer siden): Jepp, antar du er inne på den som er 0,5 meter lang? Prisen på 10 kroner vil jeg tro er ny-kunde-bonus? 2 meter 60W koster cirka 80 kroner hos meg med frakt og moms. Ja, ser det nå🤣 Lenke til kommentar
I38ZDGBR Skrevet 6. juni 2023 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2023 Har denne fra fra Sandstrøm nå, den leverer mer med c-kabel og lurer på om den utgangen er for kraftig. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. juni 2023 Del Skrevet 6. juni 2023 Laderen kan ikke være for kraftig, nettbrettet bestemmer selv hvor mye strøm det vil ta imot. Laderen er bare kraftig nok med god margin. Lenke til kommentar
I38ZDGBR Skrevet 6. juni 2023 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2023 ok, men betyr hurtig lading kort levetid på batteri? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 6. juni 2023 Del Skrevet 6. juni 2023 (endret) I38ZDGBR skrev (15 minutter siden): ok, men betyr hurtig lading kort levetid på batteri? Om der er iPad så tror jeg max effekt er ca 20-22 Watt. Og det er ikke mer enn mange mobiler også lader med som har mye mindre batteri. Så denne effekten det lades med vil være liten belastning for batteriet på et nettbrett. Batteri slites mer av å være fulladet over tid enn ladingen. Endret 6. juni 2023 av Svein M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå