Gjest f916c...bc5 Skrevet 28. februar 2023 Del Skrevet 28. februar 2023 I april i fjor, endret jeg boligverdien i skattemeldingen for 2020. Dette er grunnlaget som kommunen benytter for å beregne eiendomsskatten. I listene som kommunen publiserte, la jeg merke til at naboen (som bor i samme sameie, like stort hus, bygd samtidig) hadde betydelig lavere eiendomsskatt enn meg. Sendte derfor en endringsmelding på skattemeldingen for 2020. Etter det har det skjedd ... ingenting. I november ringte jeg skatteetaten, og de kunne egentlig ikke si noe annet enn "du må bare vente". På skatteetaten sider skriver de at det er inntil 8 måneders behandlingstid på endringsmelding etter skatteoppgjør. Nå er det nytt år, og nye lister for eiendomsskatt er lagt ut. Jeg skal gjøre det samme nå, endre min boligverdi slik at den blir lik naboens. Kan jeg fortsatt få tilbake penger for den skatten jeg betalte i 2022, selv om det nå er 2023? Har man noe klagemulighet når skatteetaten bruker så lang tid på behandlingen? Jeg er jo også forberedt på at de avviser endringen, og da blir det vel igjen x antall måneder behandlingstid på en klage. Anonymous poster hash: f916c...bc5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå