ForTheImperium Skrevet 28. februar 2023 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2023 (endret) Er diktaturer viktig for balansen i verdensorden? Jeg hører alltid uttrykket fra visse mennesker: Det vil alltid være forskjelligheter. Og de samme menneskene vil at ytringsfrihet og demokratiske verdier skal spres overalt i verden, men motsier ikke de seg selv? De vil at alle land skal leve etter den vestlige måten, men samtidig sier de at folk må få lov å være seg selv. Men da burde Taliban få lov å drive med undertrykkelse mot kvinner for eksempel? Endret 28. februar 2023 av ForTheEmperor Lenke til kommentar
Nepa Skrevet 28. februar 2023 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2023 Enkelte talemåter er en måte å trøste seg selv på? Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 28. februar 2023 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2023 2 hours ago, ForTheEmperor said: Er diktaturer viktig for balansen i verdensorden? Nei, det er det bare diktatorene og kompisene hans som tror på. Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 28. februar 2023 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2023 Jeg kan ikke se noen grunn til at verden skulle trenge noen balanse mellom demokrati og autokrati. Men forstår jeg deg rett er da spørsmålet egentlig om ikke autokratier skal få lov til å velge selv. Vel. Gjør de egentlig det da? I et autokrati så har man ikke frie og åpne valg. Så da velger man jo ikke. Det har vært tilfeller der noen har valgt en diktator til makten, men da faller gjerne demokratiet sammen. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå