Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bruktbil reparert med byggskum i bærende konstruksjoner

Hanhijnn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvorfor gjør de slik mot seg selv?

jeg mener, ett eller par slike media-historier kan ødelegge en ellers ok drift/forretning.

Salg av bruktbil hadde ikke jeg hatt nerver til for å si det sånn, og kan vel være temmelig utakknemlig bransje å drive i, med "generell" risiko for reklamasjoner og slikt. Desto viktigere skulle man tro det var viktig å unngå i alle fall å selge helt åpenbare "lure-biler" som kan ødelegge ryktet.

Hvis enkelte biler de vurderer å ta inn er i elendig forfatning, så betaler de jo sjøl desto mindre (eller omtrent ingenting) og det burde reflekteres i hva de gjør med den videre. Men mulig de selv blir lurt fra tid til annen(?) så da skal de liksom ta det igjen ved sjøl å lure noen. Hva vet jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (9 timer siden):

hvorfor gjør de slik mot seg selv?

Det er vel når bissnissen begynner å gå dårlig at de føler at de må ty til slike nødløsninger. Og ja, det blir som å pisse i buksa for å holde varmen. Det hjelper kanskje en liten stund, men så blir alt verre...

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (8 timer siden):

Det var mange slike "luringer" før. Etter mitt inntrykk så har det blitt færre heldigvis. Men de finnes absolutt enda, sånne som Flesland Bil. De bytter sikkert navn snart, og bissniss som vanlig.

Lenke til kommentar

Bærende konstruksjon på en slik Pajero er jo ramma, har hørt om mange tilfeller der dørstokker og hjulbuer har blitt fylt med byggskum, hønsenetting eller annet skrot men aldri en ramme.

Men blir ikke spesielt overrasket etter å sett på informasjonen om firmaet på Proff.no, tror enkelte har en mye lavere terskel for å jukse på denne måten. Kan være kunnskapsmangel angående verkstedforskriften og kjøretøyforskriften eller rett og slett at man prøver å svindle kunder med vilje.    

• Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Hanhijnn said:

Det var mange slike "luringer" før. Etter mitt inntrykk så har det blitt færre heldigvis. Men de finnes absolutt enda, sånne som Flesland Bil. De bytter sikkert navn snart, og bissniss som vanlig.

Olsen Bil var vel litt i overkant? Han hadde jo til og med insidere hos Statens Vegvesen for å få "godkjent" kjøretøy og førerkort.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...