Windoge Skrevet 27. februar 2023 Del Skrevet 27. februar 2023 Ser at temperaturen når 80C med en 360mm AIO i spill med høy FPS. Er dette innenfor normale temperaturer? Ser det er omdiskutert. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 27. februar 2023 Del Skrevet 27. februar 2023 Er dette spikes eller holder den seg på 80c over tid? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. februar 2023 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2023 57 minutes ago, Uderzo said: Er dette spikes eller holder den seg på 80c over tid? Over tid. Den går umiddelbart ned i menyer og OS. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 27. februar 2023 Del Skrevet 27. februar 2023 Det er visstnok helt normalt, du er langt unna maximum, 95, så jeg tror ikke du behøver å bekymre deg nevneverdig. Jeg ser flere som har underklokket for å få ned temperaturen, det kan være noe å vurdere. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 27. februar 2023 Del Skrevet 27. februar 2023 Kommer ann på hva du spiller og hva som blir flaskehalsen i systemet, om du spiller eldre spill eller på lavere grafikk/oppløsnings innstillinger hvor du får flere hundre fps og CPUen ligger på 100% så er det ikke så unaturlig at en ligger på 80c , Ryzen skalerer med tilgjengelig kjøling og bruker mer strøm og klokkere høyere om den har mye kjøling og ender da gjerne opp med å bli like varm som ved kjipere kjøleløsninger fordi den klokker høyere. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. februar 2023 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2023 2 hours ago, Evil-Duck said: Kommer ann på hva du spiller og hva som blir flaskehalsen i systemet, om du spiller eldre spill eller på lavere grafikk/oppløsnings innstillinger hvor du får flere hundre fps og CPUen ligger på 100% så er det ikke så unaturlig at en ligger på 80c , Ryzen skalerer med tilgjengelig kjøling og bruker mer strøm og klokkere høyere om den har mye kjøling og ender da gjerne opp med å bli like varm som ved kjipere kjøleløsninger fordi den klokker høyere. Ja, er primært snakk om spill som i hvert fall gir meg de 170hz som jeg klarer å få ut av min AW3423DW. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå