Abrakadabra1 Skrevet 26. februar 2023 Del Skrevet 26. februar 2023 Hei imessage på konas iPhone har ifølge henne blitt satt over til iCloud-adressen hennes uten at hun har gjort noe aktivt. Inne på iMessage-innstillingene står «tannhjulet» og jobber og får ikke kontakt med telefonnummeret. Hvordan kan sånt skje av seg selv? Kan hun ha gjort noe annet på telefonen som kan ha forårsaket dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Lk8eL7iw Skrevet 26. februar 2023 Del Skrevet 26. februar 2023 Prøv å logg ut av icloud, så logg inn igjen. se om telefonnummeret dukker opp da. Lenke til kommentar
Abrakadabra1 Skrevet 26. februar 2023 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2023 Takk for tips, men jeg er nysgjerrig på hvordan det kan ha skjedd. Noen ideer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Lk8eL7iw Skrevet 26. februar 2023 Del Skrevet 26. februar 2023 Kan skje ved bytte av simkort/operatør fks, ellers er jeg usikker. Du må nesten søke det opp, ser det er mange som har hatt samme problemet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. februar 2023 Del Skrevet 27. februar 2023 Abrakadabra1 skrev (På 26.2.2023 den 21.03): imessage på konas iPhone har ifølge henne blitt satt over til iCloud-adressen hennes uten at hun har gjort noe aktivt. Gjelder dette for avsender- eller mottakeradressen? Jeg har sett dette et par ganger selv, både hos meg selv og hos andre, uten at jeg har skjønt hvorfor, men det har aldri vært noe problem å få satt det tilbake. Forsøk med å slå av iMessage, restart telefon, og aktiver iMessage på nytt. Lenke til kommentar
Abrakadabra1 Skrevet 27. februar 2023 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2023 Slettet-fsaSP0zV skrev (1 time siden): Gjelder dette for avsender- eller mottakeradressen? Jeg har sett dette et par ganger selv, både hos meg selv og hos andre, uten at jeg har skjønt hvorfor, men det har aldri vært noe problem å få satt det tilbake. Forsøk med å slå av iMessage, restart telefon, og aktiver iMessage på nytt. Avsender-adressen. Hun mener det bare skjedde av seg selv. Jeg har gått inn på iMessage-innstillingene og ser at koblingen til telefonnummeret bare står og jobber, den klarer ikke å koble seg på. Jeg synes det er rart at en slik setting, som har fungert i 5-6 år plutselig er endret uten at hun har gjort noe, som hun sier. Jeg er mest interessert i hvordan feilen har oppstått. Lenke til kommentar
Abrakadabra1 Skrevet 27. februar 2023 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2023 Slettet-Lk8eL7iw skrev (På 26.2.2023 den 22.32): Kan skje ved bytte av simkort/operatør fks, ellers er jeg usikker. Du må nesten søke det opp, ser det er mange som har hatt samme problemet. Hun har ikke byttet leverandør. Jeg skjønner ikke hvorfor hun skulle ha byttet SIM-kort heller. Lenke til kommentar
bbios Skrevet 28. februar 2023 Del Skrevet 28. februar 2023 Kan være mangt,noe æ har lest opp etter å ha opplevd det.. kan være kl.slett på telefonen har vært feil, serverfeil hos Apple, uten dekning lengre perioder, noe feil med kontaktene dine, andre Apple enheter som bruker iMessage. Men i mine tilfeller så var eneste grunn æ kunne tenke mæi der og da var iOS oppdatering og eSIM... eSIM måtte man gjøre noe aktivt sjøl, samme egentlig med oppdatering, men er kanskje noe man ikke tenker på når man bare trykker "ok" på varsel.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå