Gå til innhold

Allente slipper egen TV-dongel i samarbeid med Google


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sidekick skrev (9 minutter siden):

Vi er hvertfall ikke tjent med et duopol som har vart i godt over 13-14 år nå

Snakker vi tv, så er nå faktisk google ganske ferske i gamet her, både Aple, Samsung og LG har hatt sine systemer, når det er sagt så liker jeg google sitt tv system best, jeg har prøvd alle, i begynnelsen så var det litt hikke her og der, men det begynner å bli bra nå.

Snakker vi tlf så er det 2 giganter ja, men den ene har sitt lukkede system som tydeligvis dominerer ungdomene som en saueflokk, man er ikke kul om man ikke har en Iphone om man er ungdom i dag, jeg vil i grunn si at dette er en værre problemstilling.

Ellers så er det jo mange flere aktører enn Google som kan lage mobil telefoner rundt Android enn Apple hvor det kun er Aple som kan lage telefoner, det er dog bra at det også skjer ting her, som at Aple må levere alle nye telefoner med USB-C tilkopling.

Lenke til kommentar

Allente har dog brukt Android i sine TV-bokser i en årrekke, helt siden OnePlace kom ut, var vel 2017/2018 eller noe sånt.

Dessverre bruker de også en del proprietær programvare, og hardware som er elendig, slik at boksene er bare søppel, så det er kanskje like greit å bare kjøpe en slik dongle-dings fra Google, så kundene får noe som virker.

Alternativet er at Allente utvikler sin egen programvare, og det er det neppe noen som ønsker.

Endret av 0laf
Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (1 time siden):

Ellers så er det jo mange flere aktører enn Google som kan lage mobil telefoner rundt Android enn Apple hvor det kun er Aple som kan lage telefoner, det er dog bra at det også skjer ting her, som at Aple må levere alle nye telefoner med USB-C tilkopling

Er du en Apple bruker? 

Lenke til kommentar
bbios skrev (27 minutter siden):

Er du en Apple bruker? 

Nei, eneste Apple enheten som har vært her i huset var en Apple TV som forsvant like fort ut døra som den kom inn, sånn personlig kan jeg ikke fordra Apple sine produkter egentlig, jeg har forøvrig ingenting imot Apple som selskap, det de gjør er jo helt genialt, er jo bare å se på alle ungdommene det, er jo akkurat som Narkotika, hvor Apple sitter på toppen og gnir seg i hendene.:lol:

 

Jeg har pr i dag en Oneplus 9 Pro telefon og har fulgt Oneplus siden den første kom ut, jeg har mye mer sansen for mindre selskaper som kan gi deg ett tilsvarende produkt til mindre penger, slike selskaper har nemlig alt og tape på å miste kunder, men nå har desverre de også begynt og bli store og da blir det kvantitet over kvalitet, slik er det når folk blir avhengig av ett produkt så blir de blinde og kan leve med små feil eller bugs om man vil.

Det er litt som på samme måte som små aktører som lager handlagde ting og legger sjela si i produktet.

 

Jeg har forøvrig en sønn som sverger til Iphone desverre, mens min datter heldigvis ikke har latt seg lure :D

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (14 minutter siden):

Nei, eneste Apple enheten som har vært her i huset var en Apple TV som forsvant like fort ut døra som den kom inn, sånn personlig kan jeg ikke fordra Apple sine produkter egentlig, jeg har forøvrig ingenting imot Apple som selskap, det de gjør er jo helt genialt, er jo bare å se på alle ungdommene det, er jo akkurat som Narkotika, hvor Apple sitter på toppen og gnir seg i hendene.:lol:

 

Jeg har pr i dag en Oneplus 9 Pro telefon og har fulgt Oneplus siden den første kom ut, jeg har mye mer sansen for mindre selskaper som kan gi deg ett tilsvarende produkt til mindre penger, slike selskaper har nemlig alt og tape på å miste kunder, men nå har desverre de også begynt og bli store og da blir det kvantitet over kvalitet, slik er det når folk blir avhengig av ett produkt så blir de blinde og kan leve med små feil eller bugs om man vil.

Det er litt som på samme måte som små aktører som lager handlagde ting og legger sjela si i produktet.

 

Jeg har forøvrig en sønn som sverger til Iphone desverre, mens min datter heldigvis ikke har latt seg lure :D

Men Skjønner ikke koffør så opphengt da om Apple  :)

 Ps. Ka synes du var dårlig med Apple Tv? 

Endret av bbios
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...