Gå til innhold

Altibox lurer TV kundene? Holder tilbake utlovet TV2 tilbud. .


plankeby

Anbefalte innlegg

Alle leverandørene av TV har nå TV2 Basic inkludert (noen krever bruk av noen poeng).... Eller, nei, Altibox gir/tilbyr ikke TV2 Basic ennå, selv om de er forpliktet til det i avtalen med TV2. 

I oktober lovet Altibox å få ut TV2 Basic til sine kunder. Nå er det snart Mars, ikke noe skjer... 

De sa noe om at noe teknisk måtte på plass, tviler sterkt på at de trenger en haug med måneder på det. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke inngått noen avtale med Altibox om at jeg skal ha TV2 Basic. 

Følgelig føler jeg meg ikke særlig lurt ... 

Dersom TV2 har påtvunget noe på Altibox, er dette en sak de imellom. Jeg forstår egentlig ikke helt hvordan du og meg som forbruker blir "lurt" eller snytt for noe? Men at TV2 og Altibox kanskje må en tur innom rettsvesenet, skal vi ikke se bort fra. (Gitt at premisset ditt er korrekt; altså at de har en avtale som den ene parten har brutt.)

Lenke til kommentar
qualbeen skrev (På 22.2.2023 den 0.07):

Jeg har ikke inngått noen avtale med Altibox om at jeg skal ha TV2 Basic. 

Følgelig føler jeg meg ikke særlig lurt ... 

Dersom TV2 har påtvunget noe på Altibox, er dette en sak de imellom. Jeg forstår egentlig ikke helt hvordan du og meg som forbruker blir "lurt" eller snytt for noe? Men at TV2 og Altibox kanskje må en tur innom rettsvesenet, skal vi ikke se bort fra. (Gitt at premisset ditt er korrekt; altså at de har en avtale som den ene parten har brutt.)

Det er Altibox som har inngått avtalen. Så dermed får de tilby TV2 Basic når det faktisk er inkludert i det man betaler for.

Lenke til kommentar

Avtalevilkår som kunde får ved etablering, sier ikke noe om innholdet av hva de skal levere av tilbud. De endrer innholdstjenester ved å sende ut mailer eller informere på sine hjemmesider.

Hva vil du kalle det når de ikke leverer TV2 Basic slik de har forpliktet seg til og sagt de skal levere?

Det Altibox endrer er ikke det samme som at du/kunden har bedt om dette. Når de først da gjør avtaler med innholdsleverandører, så får de levere til kunden de de har avtalt og kjøpt fra leverandørene. Noe de andre forlengst har gjort (Allente, Telia, Get...). 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å forstå det annerledes enn at avtalen mellom TV2 og Altibox er brutt?

Dersom dine udokumenterte påstander er korrekt, har Altibox ikke oppfylt kriterier i avtalen mellom de og TV2.

På dette punktet er vi enige.

Din påstand er så at Altibox lurer kundene sine. Det er jo bare oppspinn og fri diktning. Ingen kunder blir lurt av dette. Akkurat som at TV2 ei heller lurte noen nordmenn det halve året de valgte å trekke alle sine kanaler fra Altibox (eller T-we, og alle andre plattformer de har regelmessig boikottet for å tvinge gjennom sine latterlige krav!).

Dette her handler rett og slett ikke om å lure/svindle sine kunder! Dersom du som privatperson derimot var lovet tilgang på "TV2 Basic" gjennom Altibox, stiller saken seg annerledes. Da har du et regelmessig krav!

Lenke til kommentar
qualbeen skrev (4 timer siden):

Jeg klarer ikke å forstå det annerledes enn at avtalen mellom TV2 og Altibox er brutt?

Dersom dine udokumenterte påstander er korrekt, har Altibox ikke oppfylt kriterier i avtalen mellom de og TV2.

På dette punktet er vi enige.

Din påstand er så at Altibox lurer kundene sine. Det er jo bare oppspinn og fri diktning. Ingen kunder blir lurt av dette. Akkurat som at TV2 ei heller lurte noen nordmenn det halve året de valgte å trekke alle sine kanaler fra Altibox (eller T-we, og alle andre plattformer de har regelmessig boikottet for å tvinge gjennom sine latterlige krav!).

Dette her handler rett og slett ikke om å lure/svindle sine kunder! Dersom du som privatperson derimot var lovet tilgang på "TV2 Basic" gjennom Altibox, stiller saken seg annerledes. Da har du et regelmessig krav!

Mulig du er mer oppdatert enn meg, jeg har ikke fått noen info som kunde at noen avtale med TV2 er brutt. Da er det i såfall totalt bak mål at kunder ikke er informert.

For meg er definisjon av å bli lurt at selger lover et produkt tilgjengelig i nær tid, uten å datofeste dette, så drøyer det måneder til man får tilgang påmproduktet/tjenesten uten forklaring til den lange ventetiden. Føler jeg meg lurt for en utlovet tjeneste, som ennå ikke har kommet.

Hva er definisjonen på å lure noen? For meg er det når en tjeneste ikke tilbys innen rimelig tid. Når noe ble lovet straks tilgjengelig i oktober, nå er vi i Mars om tre dager.... Altibox burde i det minste komme med ny info om årsak til at dette drøyer så lenge.

Du kaller det å vente måneder på en utlovet tjeneste som oppspinn og fri diktning med ordet lureri. Man er jo lovet TV2 Basic fra Altibox i oktober! Er du i det hele tatt Altibox kunde?? 

Edit: Var på chat med Altibox nå, det som står på Altibox sine nettsider og er sagt i oktober på nettside og mail er visst nå feil. Det har skjedd forviklinger med TV2. Merkelig av Altibox å ikke opplyse om det og heller ikke rette opp info på nettsidecom dette.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Dersom Altibox har lovet deg dette, så forstår jeg din frustrasjon! 

Selv har jeg aldri blitt lovet denne tjenesten, og det var derfor jeg lurte på avtalevilkår tidligere i tråden. Det er kanskje ikke skriftlig inngått, men du har tydeligvis fått en forventning fra Altibox om at de skal aktivere denne TV2-greia innen kort/rimelig tid? I så fall er jeg enig! 

Denne lovnaden overfor deg fikk jeg rett og slett ikke med meg fra tidligere innlegg. 

Lenke til kommentar
qualbeen skrev (17 timer siden):

Dersom Altibox har lovet deg dette, så forstår jeg din frustrasjon! 

Selv har jeg aldri blitt lovet denne tjenesten, og det var derfor jeg lurte på avtalevilkår tidligere i tråden. Det er kanskje ikke skriftlig inngått, men du har tydeligvis fått en forventning fra Altibox om at de skal aktivere denne TV2-greia innen kort/rimelig tid? I så fall er jeg enig! 

Denne lovnaden overfor deg fikk jeg rett og slett ikke med meg fra tidligere innlegg. 

Beskjeden til alle kunder i  oktober, som fortsat er lik på nettsiden ennå:

Ja, innen få måneder vil vi bli klare til å tilby TV 2 Play Basis med poeng. Vi jobber med saken, og må komme tilbake til akkurat når det blir klart.

Hvor mange måneder syntes du det ville være rimelig å vente?? Hvor lang tid trenger man å jobbe med saken. Er det virkelig bare meg som oppfatter dette som en lovnad om å gi tjenesten??🤔

Vi vil uansett ikke bli enige og det er heller ikke viktig. Men svar om det er fritt oppspinn og vill fantasi fra meg å undre meg over følelsen av å bli lurt for en tjeneste... Vi får stoppe der. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Ok. Har vært inne å sett nettsiden nå. Den leste jeg ikke på i oktober. Ergo har ikke jeg følt et savn rundt dette produktet.

Så vidt jeg kan se har aldri Altibox aktivt informert meg om produktet (?), selv om det jo har stått svart på hvitt på nettsiden i mange måneder nå. For all del. 

Vil tro Altibox planlegger å informere litt mer aktivt den dagen løsningen er klar?

---

At det skal ta år og dag å på plass denne løsningen, er det vrient å forstå. Også der er jeg enig. 

Riktignok nevner du at samarbeidet mellom partene har gått trått. Eller; det er hvertfall slik det er mulig å tolke kundeservice sitt svar. 

Jeg har ingen innsikt i prosessene fra noen av partene, og aner virkelig ikke hvorfor dette ikke er på plass. Dersom svært mye må utvikles, kan det jo skorte på teknisk kapasitet? Dette blir jo bare løse gjetninger, men det er nå ofte slik at utviklingsavdelingen har sine prioriterte oppgaver de må få ferdigstilt, før de hopper på neste nye oppgave (alt etter hvordan de prioriterer oppgavene sine internt). 

 

plankeby skrev (21 minutter siden):

Du kommer med drittslenging her om at jeg er idiot som oppfatter teksten som lovnad.

What? Har jeg noensinne kalt deg for idiot?! Hvis dette er din tolkning, så føler jeg meg kraftig misforstått! Du er slettes ikke noen idiot!

 

I trådens første innlegg kom det ikke klart frem (for meg, hvertfall) at du hadde blitt lovet denne løsningen. Derfor måtte jeg stille noen spørsmål, da det for meg virket som et avtalebrudd kun mellom Altibox og TV2 – ikke ovenfor kunde. Men, igjen, det var før du påpekte at de hadde lovet denne løsningen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...