Gå til innhold

Får ikke oppdatert iPad

^fmj

Anbefalte innlegg

3 minutes ago, ^fmj said:

Vanskelig å komme over 6 GB ledig plass.

Da er eneste mulighet å gjenopprette det som er mulig fra iCloud etter flashing av siste firmware.

Det er risiko for at iPaden blir for treg med siste firmware. Det er ikke mulig å gå tilbake!

Endret av mobile999
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
19 hours ago, NoBo said:

Vil en restore fra backup (iCloud) restore apper fra backup eller forsøke å installere fra App Store? Hvis paden har apper som ikke lenger finnes i Store får man de kanskje ikke tilbake etter en factory reset(?)

Det er ikke umulig at du har rett i at utgåtte apper ikke kommer tilbake igjen etter en factory reset ...

Lenke til kommentar

Jeg la merke til at noen apper jeg avinstallerte fikk jeg ikke installert på nytt. Jeg hadde beholdt data tilhørende appen, app-ikonet var fortsatt på skjermen etter avinstalleringen. Da antar jeg at det blir det samme om man tar en reset.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dette er en gammel iPad, og den har vært gjennom mange generasjoner av iOS/iPadOS i sin brukstid.

Jeg ville forsøkt med:

• Backup til iCloud over WiFi (ikke til PC/Mac med kabel)
    • Krever nok ledig plass i iCloud, kjøp ev en måned med ekstra plass hvis behov
  • Fjernet iPad fra brukers iCloudkonto
  • Reset to factory defaults av iPad (for å gi nok ledig plass)
  • Installert Windowsversjonen av iTunes på en PC (ikke versjonen fra Windows Store)
    • Jeg har opplevd problemer med å bruke WS-versjonen på eldre iPads, som ikke er tilfelle med Windowsversjonen
  • Koblet iPad til PC med en original kabel
  • Kjørt gjenoppretting av iPad fra iTunes på PC (da legges siste støttede versjon av OSet på iPad)
  • Kjørt restore fra iCloud når alt er klart, eller satt iPad opp på nytt manuelt
Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar
7 hours ago, Slettet-fsaSP0zV said:
  • Installert Windowsversjonen av iPad på en PC (ikke versjonen fra Windows Store)
    • Jeg har opplevd problemer med å bruke WS-versjonen på eldre iPads, som ikke er tilfelle med Windowsversjonen

Det er antageligvis "Windowsversjonen av iTunes" du mener her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...