Gå til innhold

30 dagersgaranti Elkjøp

karlfr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er riktig at det er 30 dagers full returrett på telefonen. men abo har du ingen returrett på. så hvis man er litt "smart" så bytter man evnt til en annen subsidisert telefon (sikkert feil stava) så man sitter igjen med noe (abo har man jo uansett).

mvh

Torbjørn

Lenke til kommentar

Takker så mye for svar, høres bra ut det synes jeg da men!! Uansett hvis jeg kjøper en telenor subs. telefon og binner den på abo. til en eller annen annen jeg kjenner, kan jeg bytte operatør senere da, eller er telefonen fysisk låst? (Gjelder fortsatt de på elkjøp altså....)

Lenke til kommentar

Det pleier ikke være operatørsperre/simlås på telefoner du kjøper med abbonement. Jeg kjøpte en Siemens ST55 med Netcom Talk 12 mnd i sist uke. Kan jeg gå inn og få den byttet i en Nokia 3200 som koster 795 eller noe med Netcom Talk 12 mnd? altså få den til abb pris siden jeg er bandt abb på ST55'en sist uke?

Endret av AeroX
Lenke til kommentar

kanskje jeg misforstod litt.. du hadde ikke kjøpt tlf med binding allerede? det er mulig du kan overføre bindinga til en annen, men det det er ikke sikkert telenor godtar dette uten videre.

hvis det gjelder nykjøp så kan tlf kjøpes og bindes til en annen hvis han/hun ikke har binding, og godtar at han/hun bindes opp i ny periode. den personen må da være med i butikken - eller du må ha en fullmakt ifra han/hun som har abo som sier at han/hun gir deg mulighet til å videreføre abo/legge til binding.

vær forøvrig obs på at telenor er den som hyppigst låser sine subsidierte telefoner. dvs at du sannsynligvis ikke får brukt annen enn telenor kort på telefonene. netcom og f.eks tele2 derimot låser skjelden sine telefoner - unntaket er kontant telefon pakker. disse er så og si alltid låst.

mvh

Torbjørn

Lenke til kommentar

Enkleste er vel å bare kjøpe telefonen uten abonnement. Så kan du heller bare velge et abonnement, eller bruke det du allerede har.

Og da kan du bare levere inn igjen innen 30 dager.

Elkjøp selv oppfordrer til å levere inn igjen dersom det er noe som helst man ikke er fornøyd med. Har gjort det mange ganger. Null problem.

Lenke til kommentar

Nei, planene var å handle i morgen å så binne opp tlf på noen jeg kjenner som ikke det spillte noen rolle for. Planen var å muligens gå over til chess etter en liten stund, men det er ingen der ute som har handlet tlf på Elkjøp siste dagene og vet om den er sperret? Det må merkes på esken i såfall det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...