Maik1 Skrevet 20. februar 2023 Del Skrevet 20. februar 2023 Hei! Jeg er på leting etter en kjøkkenmaskin til en fornuftig pris (helst ikke mer enn rundt 5000). Jeg baker og lager litt mat, men har ikke behov for det mest avanserte. Jeg er ganske opptatt av utseende på den, da jeg tenker den kan pynte opp i kjøkkenet. Har for eksempel sett på maskiner som SMEG og kitchenAid, men har inntrykk av at man betaler en del for utseende, og at det kanskje ikke er de kraftigste maskinene? Kan noen hjelpe en som har svømt seg litt vill i havet av kjøkkenmaskiner. Har som sagt lyst på noe som ser bra ut samtidig som det fungerer bra til baking og matlaging. Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 20. februar 2023 Del Skrevet 20. februar 2023 (endret) Bruker sjøl kenwood og har holdt i åresvis, anbefaler den men ser ankarsrum skal være ganske bra og selv om den ser litt retro ut. https://www.tek.no/samletest/i/lAe8jA/test-av-kjoekkenmaskiner-2022#vaar-favoritt-ankarsrum-assistent Endret 20. februar 2023 av onkel_jon Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 20. februar 2023 Del Skrevet 20. februar 2023 Brukt Kenwood i alle år men anbefaler Kitchenaid Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 20. februar 2023 Del Skrevet 20. februar 2023 @Onkel Jon kom meg i forkjøpet med link til testen 😆 Kenwood er fin til mye og man kan koble til mye tilleggsutstyr men ikke til elting av grov bakst, da sliter den. Har 1700 W varianten og selv om motoren klarer det, tåler ikke resten av maskinen det. (Og ja, jeg er godt innenfor angitt maks mengde.) Det jeg gjør er å blande alt i maskinen og la den gå en kort periode til deigen henger sammen og så gjør jeg resten av eltejobben manuelt. Manuell elting er litt mer jobb men også ganske tilfredsstillende 😊 Ambefaler TS å gå en runde til i forhold til tenkt bruk og så vekte hva som er viktigst. Ikke glem størrelse og vekt når ting vektes; mange av maskinene tar relativt mye plass og er tilsvarende tunge når man må flytte på de. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 20. februar 2023 Del Skrevet 20. februar 2023 Samboer har hatt mange kjøkkenmaskiner. Og hun baker mye. Hun slo til på tilbud, på Ankarsrum. I følge henne, er det den beste kjøkkenmaskinen hun har hatt. 1 Lenke til kommentar
Maik1 Skrevet 20. februar 2023 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2023 Okei, takk for svar! Om jeg skulle valgt mellom eksempel denne: https://www.elkjop.no/product/hjem-rengjoring-og-kjokkenutstyr/kjokkenapparater/kjokkenmaskiner-og-matlaging/kjokkenmaskin/kitchenaid-classic-kjokkenmaskin-5k45ssefw-hvit/175879?gclid=CjwKCAiA0cyfBhBREiwAAtStHDWxIxGBq-w8AzE-ge-1u2SyNBrcVLPUGTRA1_4K8virA9cr-Fz-8hoCNNgQAvD_BwE#features eller: https://bakerenogkokken.no/kjokkenmaskiner/kenwood-kmx750aw-kmix-kjokkenmaskin/?shopping_id_click=1067-21916-41705&gclid=CjwKCAiA0cyfBhBREiwAAtStHGbM5CJYRSzOmi9ZSWXfLoHXKFjfEheW5RpdpRN8Vo1mW-HhDIGuUhoCusIQAvD_BwE&fbclid=IwAR3mxJcMSuFPc26u37WygVXZmgdQNGazttjvjbes4H96GlPEPfKhKWGbmd4#reviews Tenker jo at 1000 W høres bedre ut enn 275 W, men det er vel mer komplisert enn som så?😅 Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 20. februar 2023 Del Skrevet 20. februar 2023 Ikke så veldig mye mer komplisert i dette tilfellet, KitchenAid-maskinene er veldig svake. Kjenner tre stk som har de og mener de er ubrukelige til deiger med litt størrelse. Har god erfaring med Kenwood og Ankarsrum, sistnevnte absolutt best (har ikke prøvd kraftigste Kenwood) Lenke til kommentar
Saltkorn Skrevet 20. februar 2023 Del Skrevet 20. februar 2023 (endret) Vi har hatt kitchenaid Artisan 300w med glassbolle siden 2016. Virkelig middels-svak maskin men gjør jobben om du ikke lager altfor store kvantum. Motor gikk opp i røyk 2020 men garantiløpet var veldig bra. den er enda i bruk(5års garanti) ellers er maskinen og utstyret av god kvalitet Pizzadeigelting med c.a 400g mel klarer den men klager om det er mer da dette er veldig tette deiger. (400g er c.a to store pizza) bruker da medfølgende eltekrok Endret 20. februar 2023 av Saltkorn Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 20. februar 2023 Del Skrevet 20. februar 2023 (endret) Her er søk etter kjøkkenmaskiner på prisjakt.no: Kjøkkenmaskiner - Sammenlign priser hos Prisjakt Det er ikke alle data på prisjakt som er rett, men du får et overblikk over hva som finnes til forskjellige priser. Endret 20. februar 2023 av Svein M Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 20. februar 2023 Del Skrevet 20. februar 2023 (endret) Maik1 skrev (4 timer siden): Okei, takk for svar! Om jeg skulle valgt mellom eksempel denne: https://www.elkjop.no/product/hjem-rengjoring-og-kjokkenutstyr/kjokkenapparater/kjokkenmaskiner-og-matlaging/kjokkenmaskin/kitchenaid-classic-kjokkenmaskin-5k45ssefw-hvit/175879?gclid=CjwKCAiA0cyfBhBREiwAAtStHDWxIxGBq-w8AzE-ge-1u2SyNBrcVLPUGTRA1_4K8virA9cr-Fz-8hoCNNgQAvD_BwE#features eller: https://bakerenogkokken.no/kjokkenmaskiner/kenwood-kmx750aw-kmix-kjokkenmaskin/?shopping_id_click=1067-21916-41705&gclid=CjwKCAiA0cyfBhBREiwAAtStHGbM5CJYRSzOmi9ZSWXfLoHXKFjfEheW5RpdpRN8Vo1mW-HhDIGuUhoCusIQAvD_BwE&fbclid=IwAR3mxJcMSuFPc26u37WygVXZmgdQNGazttjvjbes4H96GlPEPfKhKWGbmd4#reviews Tenker jo at 1000 W høres bedre ut enn 275 W, men det er vel mer komplisert enn som så?😅 Der tror jeg absolutt, du tenker riktig. Har ikke peiling paa kjoekkenmaskiner, men kjoepte en blender nettopp og der var styrken paa motoren veldig viktig. Tror jeg hadde gaatt for en, med sterk motor jeg. Endret 20. februar 2023 av Karltorbj Lenke til kommentar
Intensity Skrevet 20. februar 2023 Del Skrevet 20. februar 2023 Maik1 skrev (4 timer siden): Okei, takk for svar! Om jeg skulle valgt mellom eksempel denne: https://www.elkjop.no/product/hjem-rengjoring-og-kjokkenutstyr/kjokkenapparater/kjokkenmaskiner-og-matlaging/kjokkenmaskin/kitchenaid-classic-kjokkenmaskin-5k45ssefw-hvit/175879?gclid=CjwKCAiA0cyfBhBREiwAAtStHDWxIxGBq-w8AzE-ge-1u2SyNBrcVLPUGTRA1_4K8virA9cr-Fz-8hoCNNgQAvD_BwE#features eller: https://bakerenogkokken.no/kjokkenmaskiner/kenwood-kmx750aw-kmix-kjokkenmaskin/?shopping_id_click=1067-21916-41705&gclid=CjwKCAiA0cyfBhBREiwAAtStHGbM5CJYRSzOmi9ZSWXfLoHXKFjfEheW5RpdpRN8Vo1mW-HhDIGuUhoCusIQAvD_BwE&fbclid=IwAR3mxJcMSuFPc26u37WygVXZmgdQNGazttjvjbes4H96GlPEPfKhKWGbmd4#reviews Tenker jo at 1000 W høres bedre ut enn 275 W, men det er vel mer komplisert enn som så?😅 Er utrolig fornøyd dem min Kitchen Aid, men jeg baker aldri store deiger, kun et eller to brød og en runde boller eller rundstykker. Og estetisk er den utrolig pen på benken. Men ikke kjøp den du har linket til her. Det er KA Classic som er den aller minste, mindre enn den KA en finner i de aller fleste hjem. Du ser det enklest på at bollen mangler hank og sprutdeksel. Denne er ikke brukendes til mye. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 21. februar 2023 Del Skrevet 21. februar 2023 Flere år siden jeg kjøpte maskin, og da var Ankarsum øverst på listen, men den kostet for mye for min bruk. Hovedsaklig for krem, og pannekakerøre.. (Har Bosch.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå