jseim Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Hei, Jeg og en kamerat har hver vår laptop jeg har en Apple PowerBook og han en Thosiba. Vi ønsker å lage oss et lite nettverk i perioder, dette for å dele filer og en prinet når vi er sammen på skolen, bussen, turer etc. Vi har begge FireWire port, LAN port og Trådløst kort(airport extreme hos meg og et vanlig 802.11b kort hos han). Vi lurer på hvilke av disse koblingene som fungerer best.(lett å sette opp,etc.) Trådløst: Dette er det vi helst vil, spørsmålet er egentlig om det er mulig mellom mac og win med bare to nettverkskort som begge støtter 802.11b. Hvordan setter man det opp og hvordan blir hastigheten. FireWire: Dette har vi hørt går, jeg har en 6pin's kontakt og han en 4pin's. Er dette mulig mellom mac-win og hvordan settes det opp? LAN: En krysset kabel er aktuelt fordi: Det er billig, lang avstand og det er lett å sette opp. Vi vet dessuten at dette går mellom mac-win. Vi lurer også på hvilke programmer vi kan bruke til chatting mellom maskinene når de står i vårt fremtidige "miniLAN" Det hadde vært supert om noen tok seg tid til å svare på dette. Kanskje noen kan snakke litt av erfaring. Lenke til kommentar
Rent2Kill Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Komm. mellom to WLan er ikke noe problem. Men begge kortene må støtte dette. Deling av filer og annet i mellom MAC og PC er noe annet. Det er egentlig ikke mulig med to klienter, men har du en Win2000 server kan du innstalere Mac støtte for printing og fildeling av dokumenter og bilder. Har ikke sjekket men det kan finnes tredjeparts software for deling av filer mellom en MAC klient og en PC kliet. Mulig du finner noe om dette på APPLE sine sider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå