Gå til innhold

(PL) Kamptråd - Runde 24


Liquidkey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dagner skrev (1 minutt siden):

Kjipt å se hvordan vi sliter i en kamp vi dominerer, men for en avslutning da. Deilig.

Sliter med en del defensivt og da spesielt i overgangene. Synes Arsenal spesielt har slitt på begge backene i noen faser av spillet en stund nå, og stopperne mener jeg for sjeldent går opp i støt eller velger feil. Mange mål de siste ukene har blitt sluppet inn som jeg tenker ganske enkelt kunne vært unngått med litt smartere valg. 

Fremover i banen så tror jeg Nketiah kommer til å begynne å score mange mål igjen snart. Måten han beveger seg på, vender opp og setter seg i gode posisjoner er veldig bra. Han har vist at han kan være mer klinisk tidligere, og det er små marginer for ham de siste kampene. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

En vanvittig kul kamp og en deilig start på runden. Her viser Arsenal en nydelig respons til den siste perioden. 2. omgangen er for det meste tilbake til gamle takter. Det går hurtigere, langt mer presist og med tydeligere intensjoner. Scoringene har sittet langt inne, så det ville aldri bli enkelt.

At det kremskuddet til Jorginho går via bakhodet på tidssløsingsfyrsten og i mål gjør det ekstra smakfullt. Enda bedre blir det når Martinez skal være helt på slutten og blottlegger hele banehalvdelen for Martinelli.

Meget deilig.
 

 

3E4FD24C-368B-4BA4-9283-0A7D5BCE61C9.jpeg

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (14 timer siden):

Sliter med en del defensivt og da spesielt i overgangene. Synes Arsenal spesielt har slitt på begge backene i noen faser av spillet en stund nå, og stopperne mener jeg for sjeldent går opp i støt eller velger feil. Mange mål de siste ukene har blitt sluppet inn som jeg tenker ganske enkelt kunne vært unngått med litt smartere valg. 

Fremover i banen så tror jeg Nketiah kommer til å begynne å score mange mål igjen snart. Måten han beveger seg på, vender opp og setter seg i gode posisjoner er veldig bra. Han har vist at han kan være mer klinisk tidligere, og det er små marginer for ham de siste kampene. 

Jeg har ikke fått sett så mange kamper den siste måneden, men du har nok helt rett. Det ble veldig skummelt de gangene villa var frempå.

Nketiah får masse ufortjent drit syns jeg. Han har gjort det Jesus ikke gjorde, han scorer mål, men ellers så syns jeg ikke han bidrar i nærheten så mye som Jesus og det fører derfor til mindre mål. Jeg ser vel egentlig frem til Jesus sin retur selv om jeg alt i alt er positivt overrasket av Nketiah så langt. 

Endret av Dagner
Lenke til kommentar
1 minute ago, Dagner said:

 Nketiah får masse ufortjent drit syns jeg. Han har gjort det Jesus ikke gjorde, han scorer mål, men ellers så syns jeg ikke han bidrar i nærheten så mye som Jesus og det fører derfor til mindre mål. Jeg ser vel egentlig frem til Jesus sin retur selv om jeg alt i alt er positivt overrasket av Nketiah så langt. 

Nketiah er en god spiss. Han er veldig flink til å posisjonere seg og er, til tross for de siste kampene, en veldig god avslutter. Han har også blitt bedre på arbeid dypere i banen.

Men han er ingen kodeknekker. Jesus er i større grad en problemløser da han er langt mer avgjørende også i det oppbyggende spillet. Sammen med tempo og presisjon fra Martinelli/Saka/Ødegaard river det i større grad vanskelig forsvar i filler, og målene blir heller fordelt på flere. Jeg tror 1. omgangen i dag hadde hatt godt av Jesus som kunne utnyttet hvor hardt Villa ønsket å presse. Det gir mer uforutsigbarhet, og fungerer veldig godt fordi vi har en frontrekke med så vanvittig potensial som Jesus er med på å oppfylle. 

Jeg liker Nketiah, men Jesus har vært et av de største bidragene til angrepsfotballen til Arsenal på svært lang tid. Han bør starte så straks han er matchfit om vi skal ha noen sjans til å kjempe om tittelen. 

Lenke til kommentar

Ja, jeg syns også han gjør mye bra, men en ting jeg savnet i dag er jesus og hans uromoment. Om jesus faktisk knekker forbannelsen og scorer mål igjen så er han uten tvil førstevalg, men jeg syns så absolutt Nketiah er en god backup. Folk glemmer tydeligvis fort at han er grunnen til vår forrige seier før denne, det var også en sliteseier og var da mot united.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...