Yessmann Skrevet 18. februar 2023 Del Skrevet 18. februar 2023 Har vage planer om å reise til USA for å se den totale solformørkelsen 8. april 2024. Så langt frem kan jeg ikke søke etter fly. Men søkte i januar og februar 2024 (unngått både solformørkelse og vinterferie) - både på finn.no og på Momendo. Typisk pris fra Stavanger - Dallas var over 16000 for en person t/r. Så søkte jeg i april i år. Da får jeg typisk pris i underkant av 7000 for samme turen. Noen som skjønner hva som er årsaken til dette? Burde jo vært motsatt. Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 18. februar 2023 Del Skrevet 18. februar 2023 Jeg tenker at det er slik at april ikke er så langt unna så da må de få fylt flyet så derfor rimeligere, er ikke alltid det er best å være tidlig ute Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 18. februar 2023 Del Skrevet 18. februar 2023 (endret) 16 000 er ekstremt mye. Google Flight er en bedre søkemotor for flyreiser. Da kan du også se prishistorikkn. Søkemotorer som Finn, Trivago, Momendo og lignende er styrt av algoritmer og mange andre faktorer. Så i de fleste tilfeller lønner det seg å bestille direkte fra flyselskapets nettsider. Her ser du prisene i mars for 14 dager - Stavvanger / Dallas med KLM. Du skriver i underkant av 7000 kr,- Da er det nok samme reise, bare at du bestiller via en tredjepart - et reisebyrå. Det vil jeg STERKT fraråde deg, da du kan risikere å møte på problemer ift rettigheter ved kansellering, eller andre ting. Da du alltid må forholde deg til dette reisebyrået. Du betaler ofte skyhøye gebyrer for baggasje og andre ting også. Bestill direkte hos KLM. 7500 kr,- er hva jeg vil si en "normal" pris for Stavanger - Dallas t/r. 16 000 er ikke normalt. Men kanskje dersom det var en helt spesiell event i Dallas akkurat de datoene du søkte osv. https://www.google.com/travel/flights/search?tfs=CBwQAhopag0IAhIJL20vMDE3NzNnEgoyMDIzLTAzLTAxcgwIAxIIL20vMGYycnEaKWoMCAMSCC9tLzBmMnJxEgoyMDIzLTAzLTE1cg0IAhIJL20vMDE3NzNncAGCAQsI____________AUABSAGYAQE Edit: Ahhh, ser nå du skrev april - og ikke mars. Da stemmer det ar prisene for mars er i underkant av 7000 kr,- Endret 18. februar 2023 av Milhouse85 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. februar 2023 Del Skrevet 19. februar 2023 Skjønner ikke hva du har gjort, finner t/r mellom Stavanger og Dallas til 5k i januar og 7k i februar. Men anbefaler deg å sjekke hotellpriser og leiebilpriser før du booker fly. De er mangedoblet de siste 2 årene flere steder i USA. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 19. februar 2023 Del Skrevet 19. februar 2023 Ville heller satsa på den i Spania 12. august 2026. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå