Gjest cac83...86f Skrevet 16. februar 2023 Del Skrevet 16. februar 2023 *Emne: Lavblokkleilighet preget av flere fluer som fester seg på ytterkledningen og i sprekker rundt vinduet* Jeg har en utfordring. Fra jeg tok over leiligheten i høst ifjord har jeg lagt merke til dette, og det plager meg. Jeg får ikke luftet før jeg alltid ser noen fluer som har gjemt seg inni langs vinduet, eller på veggene i balkongen.. Vet ikke om jeg bør spørre styret om de kan planlegge en fasadevask. Eller om jeg bør høre med den 5 års garantien jeg har som boligkjøper(det tror jeg ikke blir til hjelp vel?) Jeg ønsker en dypvask av fasaden utenfor min leilighet for å fjerne ting og rester på profesjonell måte, og tette igjen sprekkene som er. Jeg holder til øverst i lavblokken. Trenger litt hjelp til hva jeg kan gjøre her. Bør jeg få dette gjort i regi av styret? Eller bør jeg finne eget firma selv? Skal jeg bruke forsikring (er det noe vits) eller må jeg bare betale alt fra egen lomme? Jeg har selv prøvd å foreta en dyprens,- med klut og prøvd å skrape vekk samt spraye med innsektspray til slutt. Det ekle er at når fluene fra balkongen faller ned , så faller de jo ned i balkonggulvet, de derre plastikk-brikkene som er "gulvet".. er nesten redd for å ta bort de brikkene for jeg vil ikke få ekle overraskelser som kanskje var der fra før jeg tok over leiligheten.. Hvilke tjenester kan jeg se etter, og vet dere noen dyktige til gode priser? Eller er det noe til og meg jeg kan utføre på egenhånd? Men ja. Takker for all tips og hjelp jeg kan få! Anonymous poster hash: cac83...86f Lenke til kommentar
HW1 Skrevet 16. februar 2023 Del Skrevet 16. februar 2023 Gjest cac83...86f skrev (2 timer siden): *Emne: Lavblokkleilighet preget av flere fluer som fester seg på ytterkledningen og i sprekker rundt vinduet* Jeg har en utfordring. Fra jeg tok over leiligheten i høst ifjord har jeg lagt merke til dette, og det plager meg. Jeg får ikke luftet før jeg alltid ser noen fluer som har gjemt seg inni langs vinduet, eller på veggene i balkongen.. Vet ikke om jeg bør spørre styret om de kan planlegge en fasadevask. Eller om jeg bør høre med den 5 års garantien jeg har som boligkjøper(det tror jeg ikke blir til hjelp vel?) Jeg ønsker en dypvask av fasaden utenfor min leilighet for å fjerne ting og rester på profesjonell måte, og tette igjen sprekkene som er. Jeg holder til øverst i lavblokken. Trenger litt hjelp til hva jeg kan gjøre her. Bør jeg få dette gjort i regi av styret? Eller bør jeg finne eget firma selv? Skal jeg bruke forsikring (er det noe vits) eller må jeg bare betale alt fra egen lomme? Jeg har selv prøvd å foreta en dyprens,- med klut og prøvd å skrape vekk samt spraye med innsektspray til slutt. Det ekle er at når fluene fra balkongen faller ned , så faller de jo ned i balkonggulvet, de derre plastikk-brikkene som er "gulvet".. er nesten redd for å ta bort de brikkene for jeg vil ikke få ekle overraskelser som kanskje var der fra før jeg tok over leiligheten.. Hvilke tjenester kan jeg se etter, og vet dere noen dyktige til gode priser? Eller er det noe til og meg jeg kan utføre på egenhånd? Men ja. Takker for all tips og hjelp jeg kan få! Anonymous poster hash: cac83...86f kontakt styre og snakk om saken, jeg går utifra at du ikke er den eneste som blir plaget av fluer. Lenke til kommentar
TopasZ Skrevet 17. februar 2023 Del Skrevet 17. februar 2023 Her er det snakk om utvendig fasade, og om jeg forstår det du skriver riktig er leiligheten din en del av et sameiet. Alt utvendig er da sameiet sin eiendom. Forklar situasjonen din til styret og be de få noen til å se på dette. Kan få større kostnadskonsekvenser om det ikke blir tatt hånd om tidligst mulig. Og som HW1 over her skriver, når det skjer utenfor din leilighet, er du nok ikke alene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå