Gå til innhold

Anmeldelse: Horizon Call of the Mountain


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 hours ago, Hooah said:

Fikk VR-brillene i dag! Er første gang jeg prøver VR og ble imponert allerede når jeg avgrenset spilleområdet (sier litt... Haha). Nå sitter jeg å må ta en pause, ble småkvalm etter 30 min i Call of the Mountain.

Welcome to VR!

Om du ble dårlig etter 30 minutter,  bør du holde deg til 20 minutter en stund fremover. Og heller dele det opp. For de fleste vil VR syken gå over etter noen uker eller måneder. For meg tok det nesten et år før den ble helt borte, men nå kan jeg spille type 3-7 timer i en setting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev:
2 hours ago, Hooah said:

Fikk VR-brillene i dag! Er første gang jeg prøver VR og ble imponert allerede når jeg avgrenset spilleområdet (sier litt... Haha). Nå sitter jeg å må ta en pause, ble småkvalm etter 30 min i Call of the Mountain.

Welcome to VR!

Om du ble dårlig etter 30 minutter,  bør du holde deg til 20 minutter en stund fremover. Og heller dele det opp. For de fleste vil VR syken gå over etter noen uker eller måneder. For meg tok det nesten et år før den ble helt borte, men nå kan jeg spille type 3-7 timer i en setting.

Jeg har ikke slitt spesielt med syke selv, men av det jeg leser på nett, så går det for de fleste over etter en ukes tid. Og da handler det bare om å spille til du merker kvalme, men avbryte umiddelbart da. Så forhåpentligvis kan han spille 40 minutter neste gang, 1 time gangen etter, osv. Men selv merker jeg i alle fall at de headsettene man stropper fast i hodet er de verste, og det tror jeg er fordi det klemmer på noen nerver som gjør deg kvalm. Og rookies fester ofte PSVR-headsettet alt for stramt også, som nok bidrar litt.
Lenke til kommentar
On 2/23/2023 at 7:01 PM, Hooah said:

Fikk VR-brillene i dag! Er første gang jeg prøver VR og ble imponert allerede når jeg avgrenset spilleområdet (sier litt... Haha). Nå sitter jeg å må ta en pause, ble småkvalm etter 30 min i Call of the Mountain.

Forskere mener at hjernen føler at noe er galt p.g.a VR påvirker synsinntrykket ditt for mye vekk fra normalt så de tror den tolker det som at du har spist noe som påvirker deg. Derfor fremkaller den kvalme sånn at du skal spy det opp.

Lenke til kommentar
vidor skrev:
On 2/23/2023 at 7:01 PM, Hooah said:

Fikk VR-brillene i dag! Er første gang jeg prøver VR og ble imponert allerede når jeg avgrenset spilleområdet (sier litt... Haha). Nå sitter jeg å må ta en pause, ble småkvalm etter 30 min i Call of the Mountain.

Forskere mener at hjernen føler at noe er galt p.g.a VR påvirker synsinntrykket ditt for mye vekk fra normalt så de tror den tolker det som at du har spist noe som påvirker deg. Derfor fremkaller den kvalme sånn at du skal spy det opp.

Kanskje en bra slanke måte da å bruke VR hehe.
Lenke til kommentar

Mitt største problem med dette spillet (kun testet demo versjon) er at det kjører i lav oppløsning og i 60fps med motion smoothing som gir et irriterende dobbelbilde på alle animasjoner og når en beveger hendene. Spillet flyter også dårlig med noe lagg når jeg beveger meg. Så veldig glad det var en demo jeg kunne teste og at jeg ikke forhåndsbestille VR2 pakken med spillet som bundel. Også det dyreste spillet. Jeg har nå kjøpt 3 spill jeg mener er bedre til prisen av dette spillet.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Sitter egentlig igjen med en litt beskt inntrykk av PSVR2 og hvor kapabel PS5 hardware egentlig er til å drive dette. En ting er å prøve og melke markedet med Horizon VR (ikke skrudd sammen av det originale kjerneteamet i Guerrilla games, men satt ut til en tredjepart, dog sikkert med noen konsulenter fra Guerrilla tipper jeg)

Virker mest som original hardware er best egnet til checkerboard rendering på flate 4K display for å komme opp i 60 FPS.

Det utviklere generelt sier er at PS5 API er temmelig rett frem å bruke, mens Xbox Series X er mye mer direkte DX12-vibber

Endret av vidor
Lenke til kommentar
vidor skrev (35 minutter siden):

En ting er å prøve og melke markedet med Horizon VR (ikke skrudd sammen av det originale kjerneteamet i Guerrilla games, men satt ut til en tredjepart, dog sikker med noen konsulenter fra Guerrilla tipper jeg)

Nå er teamet bak et team som har erfaring med vr spill, teamet bak horizon har ikke denne erfaringen. 

Det er også en annen engine som må brukes da horizon sin ikke støtter vr.

Ikke noe særlig melking all den tid spillet får bra kritikk. 

vidor skrev (1 time siden):

Virker mest som original hardware er best egnet til checkerboard rendering på flate 4K display for å komme opp i 60 FPS.

Nå er det snakk om en konsoll, og ganske lave priser.

Likevel er vr opplevelsen her helt på høyde med noe av det beste du får på pc også.

Det er ganske imponerende. 

Lenke til kommentar
7 hours ago, vidor said:

Sitter egentlig igjen med en litt beskt inntrykk av PSVR2 og hvor kapabel PS5 hardware egentlig er til å drive dette. En ting er å prøve og melke markedet med Horizon VR (ikke skrudd sammen av det originale kjerneteamet i Guerrilla games, men satt ut til en tredjepart, dog sikkert med noen konsulenter fra Guerrilla tipper jeg)

Virker mest som original hardware er best egnet til checkerboard rendering på flate 4K display for å komme opp i 60 FPS.

Det utviklere generelt sier er at PS5 API er temmelig rett frem å bruke, mens Xbox Series X er mye mer direkte DX12-vibber

Selve PSVR2 settet er helt glimrende og jeg har faktisk ingenting negativt å si om det (utrolig nok som som PC entusiast) jeg er faktisk veldig imponert! Jeg ser en del folk klager over mura (ser ut som et filter på skjermen) men jeg er ikke det minste plaget av det, ofte ser jeg det ikke. Bildet er derimot en oppgradering fra Index som jeg er vant med.

Men det som holder PSVR2 tilbake er PS5 hardwaren ja. For de største trippel A spillene med den mest krevende grafikken og miljøene så sliter PS5. Og den verste effekten av det er at disse spillene kjører i 60fps med 120hz og det gir denne dobbelbilde effekten av alt som er i bevegelse pluss at pga lav oppløsning så er bildet noe uklart.

Litt mindre krevende spill kjører i flytende 90 eller 120fps som er flott men kan ha noe lav oppløsning, men det er helt greit liksom.

Atter andre og igjen enda mindre krevende spill har høy oppløsning og sylskarpt bilde og kjører i enten 90 eller 120fps. Det ser veldig bra ut! Og det er slik jeg helst skulle sett at det var i alle spill men da må det en oppgradering av hardware til. Kanskje en PS5 Pro og helst PS6.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...