Mentos2 Skrevet 12. februar 2023 Del Skrevet 12. februar 2023 (endret) Hei. Lurer på om det er vanlig å få årsoppgave fra et advokatfirma uten at det står renter der ? Det sto ca 75 000 kr. på klientkontoen på det meste i sommer, mesteparten etter utbetaling fra et forsikringsselskap, så vi valgte å la pengene stå på klientkonto i stedet for å få nye fakturaer å betale (vi har fått avregning hver måned) Nå er oppdraget over og vi har tilgode litt penger som vi får overført til oss, og da vil jeg passe på at vi får det vi skal ha. Lurer også på om jeg kan dele summen i årsoppgaven på 3 i skattemeldinga med forklaring og kopi av fullmaktene til skatteetaten ? Vi er 3 personer, men jeg har vært oppdragsgiver med fullmakt fra de andre,derfor står beløpet på klientkontoen på meg. Fint om jeg kan få svar, så jeg vet hva jeg skal være obs på når utbetalingene kommer 🙂 Takk på forhånd. Endret 12. februar 2023 av Mentos2 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 12. februar 2023 Del Skrevet 12. februar 2023 Advokatforskriften § 3-3 bestemmer at advokaten ikke plikter å godskrive klienten renter før rentebeløpet per klient per sak overstiger et halvt rettsgebyr, dvs. 611,50 kr for 2022. Basert på beløpene du beskriver er det usannsynlig at rentene har oversteget 1834,50 kr til sammen. Du trenger ikke sende ved dokumentasjon til Skatteetaten før de spør om den. Hvis dere har like stort krav på beløpet alle tre, så oppgir dere en tredjedel av beløpet i hver deres skattemelding. 1 Lenke til kommentar
Mentos2 Skrevet 12. februar 2023 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2023 Ok, takk for svar 🙂 Ja, vi skal ha like mye tilbake fra advokaten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå