Chris-and Skrevet 11. februar 2023 Del Skrevet 11. februar 2023 Bestilte nybil i januar 2022 og fikk beskjed om at leveringstiden skulle være mellom 5-9 mnd. Jeg har i løpet av 2022 flere ganger vært i kontakt med dem og fått beskjed om at det er forsinkelser på blant annet 360-grader kamera og senere også el-seter. Jeg ble ikke rådet om å velge andre alternativer for å få bilen i 2022. Har i ettertid fått beskjed om at bilen kommer om noen uker, som vil føre til at jeg må stå for disse kostnadene. Er det flere som har vært borti dette? Ser at både NAF og Forbrukerombudet har ment at forhandlere skal stå for dette. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 11. februar 2023 Del Skrevet 11. februar 2023 Dette er helt avhengig av hva som står i kjøpekontrakten. Du må finlese den. Lenke til kommentar
Chris-and Skrevet 11. februar 2023 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2023 Fleste forhandlere kommer med inndirekte punkter i kjøpekontrakten som fraskriver dem kravet om å dekke kostnader som kommer i ettertid. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 11. februar 2023 Del Skrevet 11. februar 2023 (endret) Det betyr at du må betale mva og vektavgift. Endret 11. februar 2023 av mobile999 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå