Gå til innhold

Din første hjemmeside

Anbefalte innlegg

Bra sider psilocybe..

Personlig, så har jeg enda min første hp :blush:

Gadd lixom aldri å sette meg ned å gjøre den skikkelig, så det ble bare en masse selvlaga knapper i paint, og noen bilder her og der :roll:

Sida mi..

[Edit] den er ikke oppdatert siden sommerferien :p

Endret av morten2101
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg kan love dere at ingen av de sidene dere har linket opp slår en side en kompis av meg lagde til meg da jeg var 13 og han var 12.

Var i tvil om jeg skulle vise den, men what the hell! :thumbs:

Lagde til deg da du var 13? På siden står det at du er 15.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg knuser dere alle så sinnsykt, selv om morten2101 og Mira sine sider også er ganske, eh, interessante. Anyways, når jeg ser siden nå føler jeg meg som en elendig Idol-deltager uten noen form for selvkritikk :blush:

Alle undersidene er forskjellige (og like kule): http://www.nordstrand.vgs.no/elevsider/199...niel/daniel.htm

Det ligger også mange kule her: http://www.nordstrand.vgs.no/elevsider/1998-99/2ita-2/

Lenke til kommentar
Jeg knuser dere alle så sinnsykt, selv om morten2101 og Mira sine sider også er ganske, eh, interessante. Anyways, når jeg ser siden nå føler jeg meg som en elendig Idol-deltager uten noen form for selvkritikk :blush:

Alle undersidene er forskjellige (og like kule): http://www.nordstrand.vgs.no/elevsider/199...niel/daniel.htm

Det ligger også mange kule her: http://www.nordstrand.vgs.no/elevsider/1998-99/2ita-2/

OMG!!! er det sånne sider dere lager på 2ITA?? husker du om dere bare fikk lov til å bruke FrontPage til å lage de sidene der eller? gleder meg til å begynne med IT neste år, har forhåpninger på 6'er der, klarte en VisualBasic oppgave som 3ITA hadde på 5 min, det var første gang jeg hadde gjort noe i VB i det hele tatt! :thumbs: men men... første siden min var tro det eller ei denne, eller det er den første jeg har lagt ut på nettet...

Lenke til kommentar
OMG!!! er det sånne sider dere lager på 2ITA?? husker du om dere bare fikk lov til å bruke FrontPage til å lage de sidene der eller? gleder meg til å begynne med IT neste år, har forhåpninger på 6'er der, klarte en VisualBasic oppgave som 3ITA hadde på 5 min, det var første gang jeg hadde gjort noe i VB i det hele tatt! :thumbs: men men... første siden min var tro det eller ei denne, eller det er den første jeg har lagt ut på nettet...

Vi brukte den innebygde editoren i netscape, kombinert med litt notepad. Såvidt jeg husker hadde vi null opplæring i html, så hjemmesideopplegget var der mest for at vi skulle ha noe å gjøre. Jeg verken håper eller tror at 2ITA er det samme nå som det var i 1998, hvis det er tilfelle er det et bortkasta fag å ta (rent faglig hvertfall).

Lenke til kommentar

Om IT som valgfag på skolen..

VKI (2. klasse):

Her har man tre ting man driver med;

1. Access. Man bruker en ganske grei bok, som har tutorials som du går igjennom.

2. FrontPage. Man bruker en (etter min mening) unyttig bok, men for de som aldri har vært i nærheten av slikt før, er den kanskje nyttig. Man skal lage en vevside, noe som er rimelig enkelt, men om man ser på de som aldri hadde gjort det før, så var det faktisk ganske morro..:) Frames, Times, gif, knæsje (faktisk for knæsje for meg!) farger osv osv..:lol: For meg ble det halve året med websider 5 timer "fri" i uka. Læreren fikk se min personlige webside og han gikk med på at jeg bare kunne oppdatere litt div der osv. Han skjønte at jeg kunne FP mer enn godt nok av det som er forventet. Så det ble max avslapping, med mye INet surfing.

3. En teoribok, der du løser oppgaver. Enkle ting som "Hva er en server" osv osv. Om du ikke vet svaret, så er alle oppgavene hentet rett ut fra boken, så det er bare å slå opp.

VKII (3. klasse):

1. Access. Videreutvikler kunnskapen fra VKI, inkluderer litt flere funksjoner som f.x Visual Basic til å legge inn hendelsesprosedyrer.. Ganske greit.

2. Teori. Faget heter Systemutvikling, så en lærer å lage en "modell" over hvordan systemet ditt skal se ut. En planlegging lissom. Med 0-diagram, kontekstdiagran osv osv. Dette er litt innvikla, men om jeg kanskje hadde fulgt med istedet for å surfe, hadde det kanskje vært litt lettere..;) Harke kommet så langt i denne boka, men regner med det er en del om utvikling av systemer osv osv :thumbs:

Oppsummering;

Om du liker data, er dette faget for deg. Det har vel lite praktisk lærdom, men det er ganske morro. Om du kan html osv, er vertfall VKI noe for deg, da du lett kan få gode karakterer.. På alle mine prøver drog hjemmesiden opp, accessen litt ned, sånn at det ble 5'er.. Og jeg kan ikke spes mye HTML.

Faget kan vertfall anbefales.

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...