:utakt Skrevet 9. februar 2023 Del Skrevet 9. februar 2023 Lyset gikk i komfyren her om dagen. Jeg kjøpte ny pære, men ble litt paff da det viste seg at det ikke hjalp å skifte pæra. Er det noe annet jeg kan sjekke / fikse selv? Komfyren er ganske gammel, vi har uansett tenkt på å bytte den, men om den kan leve litt lenger med noen enkle grep gjør jeg gjerne det. Produsent er BEHA. Jeg aner ikke modell. Den er fra 2008-ish. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 9. februar 2023 Del Skrevet 9. februar 2023 (endret) Det vil nok koste mer å finne ut av saken enn å bruke to timer, inkludert henting på å finne en ny komfyr på Finn.no. Antakelig får du gitt bort den du har uten lys også. Endret 9. februar 2023 av SpecialForce Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. februar 2023 Del Skrevet 9. februar 2023 :utakt skrev (23 minutter siden): Lyset gikk i komfyren her om dagen. Jeg kjøpte ny pære, men ble litt paff da det viste seg at det ikke hjalp å skifte pæra. Sjekk om den nye pæra er i orden. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 9. februar 2023 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2023 SpecialForce skrev (7 minutter siden): Det vil nok koste mer å finne ut av saken enn å bruke to timer, inkludert henting på å finne en ny komfyr på Finn.no. Antakelig får du gitt bort den du har uten lys også. Skjønner. Slettet-fsaSP0zV skrev (2 minutter siden): Sjekk om den nye pæra er i orden. Det var to i pakka, ingen av dem gir lys. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 9. februar 2023 Del Skrevet 9. februar 2023 :utakt skrev (6 timer siden): Det var to i pakka, ingen av dem gir lys. Har du testet dem i en annen lampe? Har du kjøpt riktig pære? Regner med at det er vanlig E14 sokkel, og da leveres vanligvis stekeovnspærer i 1-pakk. Det er mulig at feilen er dårlig kontakt eller feil i pæreholderen. Når nye pærer ikke funker så kan det skyldes at pæra ikke "bunner" i sokkelen. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 9. februar 2023 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2023 Mr D skrev (31 minutter siden): Har du testet dem i en annen lampe? Har du kjøpt riktig pære? Regner med at det er vanlig E14 sokkel, og da leveres vanligvis stekeovnspærer i 1-pakk. Det er mulig at feilen er dårlig kontakt eller feil i pæreholderen. Når nye pærer ikke funker så kan det skyldes at pæra ikke "bunner" i sokkelen. Har ikke testet dem i noen annen lampe, nei. Men ganske sikker på at det er riktig pære. https://meny.no/varer/hus-hjem/hus/elektrisk/lyspaere/lyspaere-stekeovn-7039210610818 Er i gang med å se etter ny ovn. Det kan jo bli kjekt å få en med selvrensende funksjon og greier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå