Gå til innhold

Erfaringer fra AliExpress


Anbefalte innlegg

Er vel ikke så ofte man blir regelrett lurt. I det minste ikke hvis man tenker litt kritisk. Derimot er det høyere sansynlighet for at man får noe som funker dårligere eller har dårligere kvalitet enn man hadde tenkt.

Og forsåvidt motsatt også. Ting som virker uforskammet bra til prisen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alfred_A skrev (2 timer siden):

Opplever selv gode erfaringer med AliExpress. *bank i bordet* så er ikke blitt lurt enda. Kjører man noen lette kritiske søk så skal det gå greit. "Er det for lett, så er det fort en svindel", som er riktig. Finner man noe man liker så gjør flere søk, ebay, temu etc.

Ali svindler deg med dobbel toll  - det har jeg opplevd flere ganger. Dvs. de aksepterer ikke dokumentasjon som man kan få av bring for betalt toll. De er ekstremt mistroiske til alt du skriver og den følelsen jeg sitter igjen med er at de tror du er en løgner.  Det ble så mye til slutt for egen del at jeg bare ga opp - jeg har ikke fått så mye som en parkeringsbot i mitt liv og så skal jeg sitte der og mate dem med dokumentasjon på betalt toll som de bare ikke aksepterer.......Nei - jeg har gitt opp Ali

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
FriskLuft skrev (17 timer siden):

Ali svindler deg med dobbel toll  - det har jeg opplevd flere ganger

Jeg trengte bare å lese denne setningen for å skjønne at du bare har null peiling på hva du snakker om. Jeg vil foreslå at du prøver å se det fra andre siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (22 minutter siden):

Jeg trengte bare å lese denne setningen for å skjønne at du bare har null peiling på hva du snakker om. Jeg vil foreslå at du prøver å se det fra andre siden.

Det er selgers ansvar å se til at kunden ikke belastes toll 2 ganger. Dette gjøres ved å bruke VOEC og merke tydelig. Her glipper det hele tiden og ettersom ansvaret er definert til Ali så må en forholde seg til det. En kan gjerne mene posten burde ha andre rutiner..men det er nå som det er.

Ali har aldri refundert meg for dobbel toll da de ikke har akseptert dokumentasjonen fra posten..

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Fikk en pakke for noen dager siden, en vare manglet og jeg klaget når oppgitt maksimal frakttid var overskredet, tror hele greie tok 5 minuttet, fra jeg sendte inn klagen til refusjon var godkjent. Ikke så mye og klage på igrunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...