Kajac Skrevet 14. august 2023 Del Skrevet 14. august 2023 Jarmo skrev (3 timer siden): https://e24.no/boers-og-finans/i/P4XQdb/dn-jonas-helmikstoel-gaar-av-som-easee-sjef?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no Han trekker seg ut før det er for sent. En kaptein som IKKE ønsker å gå ned med skipet... Lenke til kommentar
2N1711 Skrevet 14. august 2023 Del Skrevet 14. august 2023 Kajac skrev (51 minutter siden): Han trekker seg ut før det er for sent. En kaptein som IKKE ønsker å gå ned med skipet... Det er nok en forutsetning for at noen overhodet vil putte penger i selskapet. Man skal ikke lese mange sider fra den innledende fasen av denne saken for å forstå at Helmikstøl er helt feil person i toppen av et selskap i trøbbel. Om det er nok til å få inn mer penger enn de 60 mill som er sikret er vel mer uklart. 4 2 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. august 2023 Del Skrevet 15. august 2023 https://www.tu.no/artikler/ny-easee-lader-kommer-om-fa-uker/535365?fbclid=IwAR1YMgbtw9cI_1Q6WMGy5TXvjXmXuW7AWK5HXffGtrgKCdnm5ldDg9y7pLY Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. august 2023 Del Skrevet 15. august 2023 Jarmo skrev (Akkurat nå): https://www.tu.no/artikler/ny-easee-lader-kommer-om-fa-uker/535365?fbclid=IwAR1YMgbtw9cI_1Q6WMGy5TXvjXmXuW7AWK5HXffGtrgKCdnm5ldDg9y7pLY Helt utrolig at de ikke har gjort endringer på hardware. Hva har de drevet med 1 Lenke til kommentar
Frank Olsen Skrevet 15. august 2023 Del Skrevet 15. august 2023 Salvesen. skrev (1 time siden): Helt utrolig at de ikke har gjort endringer på hardware. Hva har de drevet med Utdrag fra Aftenbladets artikkel: – Vi har holdt på med dette i over seks måneder nå og dette har vært nøye planlagt. Det er ikke noe vi plutselig har dratt opp av hatten. Vi så veldig tidlig hvor dette bærer hen og at vi da måtte ha en plan b hvis den prosessen med myndighetene ikke gikk så «smooth» som vi hadde tenkt – og det har den jo ikke gjort. Men også der er det framgang og vi vet jo nå konkret hva vi må gjøre. Men det tar tid å gjøre de tingene. Med den nye produktlanseringen, blir det gjort noen justeringer rundt dokumentasjonen. Men så er det også andre justeringer vi kommer til å gjøre, men da er det på utsiden av produktet og ikke på innsiden. Lenke til kommentar
BIlly Bones Skrevet 15. august 2023 Del Skrevet 15. august 2023 Kun kjernen som blir værende i selskapet med andre od. Ikke overrasskende. Ser for meg at de kjører en noe med konservativ skalering av ansettelser når det nye produktet når markedet. Spent om det de setter krav til jordfeilvern type A. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. august 2023 Del Skrevet 15. august 2023 BIlly Bones skrev (18 minutter siden): Kun kjernen som blir værende i selskapet med andre od. Ikke overrasskende. Ser for meg at de kjører en noe med konservativ skalering av ansettelser når det nye produktet når markedet. Spent om det de setter krav til jordfeilvern type A. Det er vell type B det settes krav til da de ikke samsvarer med standarden som fjerner denne. Men de har fortsatt andre problemer som pilot signalet og for korte avstander. Så det er overraskende at de ikke gjør noe innvendig Lenke til kommentar
ozone Skrevet 15. august 2023 Del Skrevet 15. august 2023 Jeg tipper de har så mange ladere på lager, og så lite penger på bok, at å lage en helt ny lader med innkjøp av nye komponenter og ny produksjonslinje, hadde sendt dem rett i skifteretten. Det de satser på nå er nok å få godkjent den "nye" laderen, og så når den er godkjent kan "garantireperasjonen" av alle de "gamle" bestå i å sende kundene ny manual... Men her er det så mye som skurrer at det nesten er komisk. Skal de bekoste ekstern jordfeilbryter til alle som har kjøpt? Tør de risikere mer mas om brytergap? Nei jeg har en sterk følelse av at dette er å gripe etter strå, for det er det eneste de har penger til nå. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. august 2023 Del Skrevet 15. august 2023 ozone skrev (5 minutter siden): Jeg tipper de har så mange ladere på lager, og så lite penger på bok, at å lage en helt ny lader med innkjøp av nye komponenter og ny produksjonslinje, hadde sendt dem rett i skifteretten. Det de satser på nå er nok å få godkjent den "nye" laderen, og så når den er godkjent kan "garantireperasjonen" av alle de "gamle" bestå i å sende kundene ny manual... Men her er det så mye som skurrer at det nesten er komisk. Skal de bekoste ekstern jordfeilbryter til alle som har kjøpt? Tør de risikere mer mas om brytergap? Nei jeg har en sterk følelse av at dette er å gripe etter strå, for det er det eneste de har penger til nå. Ja dette er mine tanker også. De skylder leverandørene mer penger enn de har, det har de vært åpne om nå. Det er iallefall ikke penger til å montere b vern, da snakker vi milliarder. Entall om de er heldig. Men de har ikke klart å hente mer enn 60 millioner som kanskje dekker lønn til de gjenværende i 6 mnd. Jeg tror de fokuserer på å gjøre seg klar til retten jeg. 1 Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 15. august 2023 Del Skrevet 15. august 2023 3 hours ago, Salvesen. said: Helt utrolig at de ikke har gjort endringer på hardware. Hva har de drevet med Mer fornuftig å holde på dagens modell og heller kjøre selskapet konkurs enn å innrømme feil på dagens lader? Kjører de selskapet konkurs mister man tross alt alt ansvar for installerte ladere og kan fortsatt lage ny lader. Lenke til kommentar
Switters Skrevet 16. august 2023 Del Skrevet 16. august 2023 Kan man bytte en type A jordfeilbryter med en type B, og så være home free? Ser det nevnes plass i skapet her blant annet. Er det en enklere jobb hvis man bare kan bytte A->B? Lenke til kommentar
rozon Skrevet 17. august 2023 Del Skrevet 17. august 2023 On 8/16/2023 at 12:27 PM, Switters said: bytte en type A jordfeilbryter med en type B, og så være home free Nja, ikke det saken dreier seg om. En slik løsning kan bli en del av en sluttløsning, men det betyr at Easee må svelge noen store kameler og ta på seg ansvaret for at dette gjøres for kundene. I tillegg vil det nok kunne komme søksmål i form av at produktet ikke lengre samsvarer med annonserte egenskaper. Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 19. august 2023 Del Skrevet 19. august 2023 On 8/14/2023 at 2:21 PM, Salvesen. said: I en test av 900 bokser så var det bare 200+ så passerte kravene. Så en skal ikke være så bastant på at de oppnår test krav. Har du link til den testen? Ville vært av interesse for mange å lese denne. Finnes det virkelig 900 forskjellige ladebokser? 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. august 2023 Del Skrevet 19. august 2023 Øystein H skrev (54 minutter siden): Har du link til den testen? Ville vært av interesse for mange å lese denne. Finnes det virkelig 900 forskjellige ladebokser? Det var bare test av easee bokser. Har ikke link lett tilgjengelig men mener den var delt på Facebook siden som omhandler Easee saken. Lenke til kommentar
2N1711 Skrevet 20. august 2023 Del Skrevet 20. august 2023 Øystein H skrev (13 timer siden): Har du link til den testen? Ville vært av interesse for mange å lese denne. Finnes det virkelig 900 forskjellige ladebokser? Finner ut mye ved å lese de dokumentene som er lagt ut i tråden tidligere... Dette er fra 23EV1830-26 som jeg la ut 26. juli. 1 1 Lenke til kommentar
JetDirect Skrevet 20. august 2023 Del Skrevet 20. august 2023 Relefeil er et vidt begrep og vil for en stor del vere at rele ikke trekker til - eller faller umotivert. Uten å vite eksakt innhold i denne rapporten er det umulig å si hvor mange - om noen - rele har feilet på en slik måte at det har konsekvens for sikkerhet. Lenke til kommentar
2N1711 Skrevet 21. august 2023 Del Skrevet 21. august 2023 Hvis du gidder å lese 23EV1830-26 vil du i alle fall se at det står noe om "... att det finns ett stort antal dokumenterade fall av svetsade reläer, dvs. att reläer fastnar i slutet läge." I en test som skal bevise den valgte løsningens overlegenhet, bør det antallet være svært nær null. 1 Lenke til kommentar
JetDirect Skrevet 21. august 2023 Del Skrevet 21. august 2023 Den har jeg lest. Er det i test eller hos sluttbruker... Nok en gang - så lenge en ikke får lest kildedokument er det ikke enkelt å vurdere alvorlighetsgraden. Stort antall - 10 eller 100.... (i forhold til hva... er det ikke ESV som også har testet jordfeilautomater og anslår at 5-7% i drift har feil?) Og testknappen; om automaten løser ut, kan det si noe om den er følsom for 30 eller 300 miliamp. Lenke til kommentar
2N1711 Skrevet 21. august 2023 Del Skrevet 21. august 2023 (endret) Det bør være helt åpenbart for dem som har lest dokumentet at det er hentet fra testrapporter som Easee selv har levert til Elsäkerhetsverket. Når produktet feiler i kvalifiseringstester, er selv ett tilfelle tegn på at noe er galt. Endret 21. august 2023 av 2N1711 1 Lenke til kommentar
BIlly Bones Skrevet 23. august 2023 Del Skrevet 23. august 2023 Easee lanserer ny lader: 4000 ladere bestilt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå