Gå til innhold

Kvaliteten Blir ikke best, men!!!

Anbefalte innlegg

Jeg har et asus v7770 Geforce 2 pro 64 mb tv in tv out, og et video8 analogt videokamera, og har redigert noe film på pc, veldig artig med effekter å slikt, men når jeg skal laste inn filmen i maskinen for redigering, må jeg stille inn på asus sin eget codec, bruker jeg RGB 16 eller 24 bit, hakker det og maskinen forkaster mange frames. Lagrer jeg det i avi, format blir det horisontale striper, men i mpeg 1 og mpeg 2 blir det ok. Bruker en bitrate på 7000, da blir mpeg filene større, men kvaliteten bedre. Filmer jeg ting som beveger seg raskt, blir det liksom uklart, som om du tar bilder med for lang lukkerhastighet. Jeg bruker ulead video studio 4, som videoredigering, begrenset muligheter, men artig alikevel, da jeg gleder meg til dvd brennere blir billigere, fordi VCD formatet har dårlig oppløsning, og kvaliteten er ikke best, men det funker å spille av i stua. Har noen tips, om hvordan få best mulig MPEG 1 VCD standard kvalitet?

På forhånd takk!!!

:wink:)))))))))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror at grunnen til at den forkaster så mange frames er at skjermkortet ditt ikke klarer bedre. Men hvis du kjøper et tv-kort med bra kvalitet så kommer ikke maskinen til å miste noen frames. Et redigeringsrogram jeg anbefaler er Adobe Premier.

Det programmet er supert

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

1. Du bør først og frems oppgradere software'n din til Ulead VideoStudio verson 5 . Denne versjonen har forbedret kvalitet for VideoCD, og kan i tillegg lagre noen digitale videoformater med variable bit-rate (SVCD, miniDVD og DVD).

2. Ulead VS5 har nå også ferdig definerte format-standarder for visning på DVD-spiller, og disse velges ganske enkelt fra en meny ved rendering av filmen.

- VideoCD (VCD) - VHS-kvalitet på CD-plate

- SuperVideoCD (SVCD) - TV-kvalitet på CD-plate

- miniDVD - DVD-kvalitet på CD-plate

- DVD - DVD-kvalitet på DVD-plate

3. Alle DVD-spillere kan spille av VCD og DVD. I tillegg kan en del spillere også spille av SVCD og miniDVD lagret på CD-plate. Disse formatene gir mye bedre kvalitet enn VideoCD formatet. For en komplett liste over hvilke DVD-spillere som er kompatible med de forskjellige videoformatene, sjekk ut siden VCD Help News! ("DVD compatibility list").

4. For mere informasjon om videoformater og redigering av digital video, klikk deg videre til DV 123 - Digital Videoredigering (Norsk!).

[ Denne Melding var redigert av: gussen på 2001-11-11 23:48 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...