privat lån Skrevet 7. februar 2023 Del Skrevet 7. februar 2023 En tidligere venn var i pengeknipe og spurte om å få låne kr 10 000,- . Han sa at han kunne jobbe for de pengene siden han ville få problemer med å betale tilbake. Han er snekker og jeg så på det som en fin avtale. Han har derimot ikke gjort jobben, og det ser ut til at han ikke har tenkt å gjøre det. Det ble ikke gjort en skriftlig avtale men det kan dokumenteres at han har fått kr 10000,- siden det ble overført fra min konto. Hvordan gå frem for å få pengene han skylder meg ? Lenke til kommentar
Gufi Skrevet 8. februar 2023 Del Skrevet 8. februar 2023 (endret) Ta kontakt med ham på mobil (sms) eller på messenger, e.l. og spør pent om han har mulighet til å ta jobben som han fikk 10 000 kr. for å gjøre. I beste fall svarer han og på en eller annen måte bekrefter at han har fått penger for å gjøre en tjeneste. Er det skrevet noe om det tidligere, så har du jo noe å gå etter og kan sende forliksklage. https://www.politiet.no/tjenester/namsmann-og-forliksrad/forliksradet/forliksklage/ Endret 8. februar 2023 av Gufi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå