Gå til innhold

Anbefalte innlegg

svært bra utført, men du burde kanskje få de sukerbitene du bruker for strøm til hddene byttet med krympeslange? ser litt finere ut da. for øvrig anbefaler jeg litt mer rydding i ledningene, så blir det flott...

du vet forresten sikkert dette, men ledningene til viftene på døren kan du legge rundt vinduet sånn at de sitter på samme sted som hengslene. der sees de ikke så godt, og vil ikke bli noe problem når du åpner døren.

bra gjort. gleder meg til å se det hele ferdig.

Jeg har foreløbig ikke gjort noe kabelrydding etc, men det kommer. Sukkerbitene er forsåvidt ikke til strøm til hd'ene, men til power-on-led osv. En midlertidig løsning, vet at jeg ikke trenger noe så "kraftig" som sukkerbiter. Ledningene til viftene på døra skal legges i bunnen av døra, helt inntil henslene, slik at de ikke kommer i veien for noe..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatering

Baksiden

Nå er jeg nesten ferdig med baksiden av kassa, det er kanskje noe pussing som gjenstår, men det er alt. Arbeidet gir kanskje inntrykk av å være litt hastverk-resultat og det har sin naturlige grunn at jeg begynner å bli litt lei :p Litt for mye snekring den siste mnd.. Har aldri snekra noe før, og har fått en liten overdose :roll:

Menmen, her er uansett noen flere bilder, because you'r worth it ;)

baksidenS.jpg

baksiden2S.jpg

Nå er det heldigvis bare småtteri igjen, kanskje jeg rekker fristen til hw.no's casemod-compo :yes:

Lenke til kommentar
Denne har jo blitt flott! Har du tenkt å male/lakke den?

Den skal ikke males/lakkes noe nevneverdig. Jeg har noe olje som jeg skal ha på for at den ikke skal bli slitt, men det er det. Jeg fulgte med på Pandemona for ikke så lenge sia, er vel ikke vanskelig å se at jeg har henta litt inspirasjon derfra?, men jeg synes at treverk skal få lov til å se ut som treverk. Naturlig og pent.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hehe, HÅPER for din del at du har en annen lan-kasse, eller eventuelt en kran og lastebil på yttersia! :D

men for å ha til hjemmebruk, genial kasse... må bare få si det at du har gjort en glimmers jobb med treverk osv, endatil du sier dette er din første gang :thumbup: Keep up the good w0rk! nå er det natta på meg... håper jeg! bittert å ikke få sove når man skal opp tidlig osv :thumbdown:

HVERTFALL, lykke til videre.. (tror foresten du bør bruke mer enn bare 4 hjul på kassa... hvertfall ett i hvert hjørne, og en på midten under boksen... forslag affal, tenk på det, for kassa ser ut til å VEIE en del (hva veier den forresten??))

:D

Lenke til kommentar

Hei alle sammen! Lenge siden det har skjedd noe på denne posten, så vi får vel dra igang litt igjen!

Hvor mye støy produserer den?

Ser jo at du har en del vifter der...

Ikke så mye støy, veldig lite faktisk. De fleste viftene går på 7v eller mindre og dermed gir den ikke ifra seg noe særlig med lyd

Hvordan er den å flytte på. Fra hus til hus. Må væl være drepens å ta med seg på LAN?

Det vil jeg tro, ja. Men jeg skal gjøre et forsøk om ikke så lenge :thumbup: Får hyre noen flyttefolk :p

(tror foresten du bør bruke mer enn bare 4 hjul på kassa... hvertfall ett i hvert hjørne, og en på midten under boksen... forslag affal, tenk på det, for kassa ser ut til å VEIE en del (hva veier den forresten??))

Vekta blir endel, men jeg tror at hjulene ikke får noe problemer med det. De er spesifisert til å tåle 50kg hver seg, så siden kassa ikke veier så mye som 0,2tonn, men noe under 100kg (tror jeg da, har ikke veid den) skulle det gå bra!

Jeg er forresten kommet rimelig nær ved å bli 100% ferdig med Tubby, det gjenstår bittelitt kabelrydding og overklokking så jeg legger ut mange, mange bilder idag eller imorra! Stay tuned!

Lenke til kommentar
hvorfor har du 3 store og 1 lite vifte foran ?? ser litt rart ut ,se bare her

Men ellers er alt annet bra :p  :thumbs:

Joda, det kan jeg fortelle deg, det er pga at jeg bruker denne:

raddisFS.jpg

Et varmeregister fra, noe som jeg fant ut for litt siden, en VW Polo. Og der passer ikke to 120mm, men en 120 og en 80. Rett og slett, ikke så nøye om det ikke blir helt proposjonert akkurat der.

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar

Da er tiden inne for litt flere bilder. Jeg har siden sist prøvd å rydde litt i kabelrotet mitt. Sier ikke mer og legger bare ut noen fler bilder:

1S.jpg

Ting kommer seg, noe mer ryddig..

2S.jpg

3S.jpg

Mmmmm.. without blits *arhghahah*

5S.jpg

*DOH!* Ikke fullt så pent, skal være helt ærlig å si at forrige bilde ser mer ut som virkeligheten, men dette forklarer litt mer. Har ikke gjort mye her. Satt en 80mm på et gammelt nettverkskort som blåser på skjermkortet og du kan kanskje skimte en liten 40 eller 50mm vifte som kjøler mosfetet.

4S.jpg

Der, kanskje litt bedre? Kobberkjølere fra microplex og en bitteliten vifte fra ukjent sted.. Hmm.. Ser ut som det ligger endel trestøv igjen, fram med støvsugeren!

Det er alt for ikveld, kommer noe mer om ikke så veldig lenge!

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar

Flere bilder!

Jeg har festet alle dører, alle lister, alle vifter osv, og her kommer de første bildene av en helt ferdig kasse, ihvertfall for nå ;)

Front:

6S.jpg

Her kan dere se kontrollpanelet i toppen, Cdbrenneren og DVD spillern skjult bak tre'et, cdhylla nederst med plass til 5 cd'er og en diger dør der kjøleskapet gjemmer seg.

7S.jpg

Alle dører åpne..

8S.jpg

God plass her inne, ja. Nå var det ikke mye deilig å ødlegge tenna på igjen her, på tide med en tur over grensa ;)

9S.jpg

Siden, ser at jeg har bommet litt med treverket til døra inn til vannkjølinga, det stemmer ikke med mønsteret på resten av sida, men pyttpytt..

10S.jpg

Noen som kanskje lurer på hva den firkantete utskjæringa er for noe?

11S.jpg

Se her, ja. Nå får jeg åpnet døra til kjøleskapet. Jeg var ikke helt fornøyd med hvordan man mått åpne kjøleskapet på, så jeg måtte lage en kanskje ikke helt suveren, men fungerende løsning.

12S.jpg

Til slutt, et blikk inn i vannkjølingsrommet. Som jeg sikkert har sagt før rommer det en BlackIceExtreme (2x120mm) og et varmeregeister fra en VW Polo (120mm+80mm). Ellers så er det et Chieftec 360w i bunnen foran vanntanken.

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar
Du klarer ikke fikse det sånn at kjøleskapet åpner seg når du åpner tredøren da? hadde vært kult. Kan ordens med å lime skinner på kjøleskapsdøren og ha noe som glir inne i skinnene i tredøren.

Det har streifet tankene mine, men siden døra håndtaket til kjøleskapet først må dras til siden og så dras utover er det litt vanskelig å få til uten å ødelegge håndtaket.. Jeg har tenkt til å bevare kjøleskapet slika jeg kan bruke det til andre ting senere..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...