Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okey, tiden inne for en liten update.. Siden min kjære dremel ikke vil lade seg, (noen her på forumet som har opplevd at dremelen ikke ville lade seg opp? Lyste på ladern lyser ikke ...) har jeg sendt den inn til rep og derfor blir Tubby noen uker forsinket.. Kan i mellomtiden poste noen detaljbilder av de delene som er mer eller mindre ferdig, idag Cd-rom holder og cd hylle og hdd-holder:

Oversikt inni:

hd%20og%20cdS.jpg

Harddiskene, det er ikke plass til mer en tre stk, er festa med to skruer på siden og har en 90mm vifte som blåser opp på den. Vifta er koblet til viftestyringa, så den kjører enten på 5v, 7v eller 12v. Cdhylla er jeg egentlig ikke fornøyd med, den var noe av det første jeg lagde, så den ble rett og slett ikke så bra. Menmen, den funker, og det får være nok i første omgang.

cd%20ferdigiS.jpg

Slik ser det ut når cd-rommene, en samsung 52x brenner og en plextor dvd-spiller, står inne.

cd%20ferdiguS.jpg

...Og ute.. For å åpne cd-rommene trykker du bare på hjørnet der knappen er, så kommer den ut ;)

Og for å svare på dewszaq, det blir mye dyrere enn jeg hadde trodd. Alle vinkler, lister, skruer og andre småting er mye dyrere enn de burde ha vært så prosjektet er ikke noe småtteri...

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar
Hvor mye har du betalt til nå?

Jeg vet ikke hvor mye "mer en jeg hadde trodd" er!

Lykke til!

Long time, no see.. Pc'en har hatt en lang og smertefull nedetid, men nå funker alt knirkefritt.. Jeg har regna litt på kostnadene, noe jeg helst ville unngå, og det ser ut til at hele prosjektet kommer på ca 3000,- (inkl kjøleskap). Da er det bare for treverket, lister og vinkler, ikke for psu lokk, vifter osv... Men siden jeg hadde mye av det fra før av, regner jeg ikke det som en kostnad.. Og hvis man i tillegg regner med alle timene som er gått med, så snakker vi bissniss :) Så som sagt, det kom på endel!

Lenke til kommentar

Bilde oppdatering

Nå er det en stund siden jeg har lovet bilder, så får jeg nesten love det jeg har holdt.. :)

bluhwS.jpg

Her er altså innmaten, det er fortsatt litt mye rot, men det skal ordnes opp i. Har innstallert tre 80mm vifter i bunnen og de er sammen med ram-vifta, hdd-vifta og skjermkort-vifta koblet til viftestyringa. Ellers har jeg overført peltierkjølinga fra den gamle maskinen så både skjermkortet (Gainw fx5900) og cpu'en (XP2500+) koser seg ;)

blupsuS.jpg

Her ser dere baksiden med tre av de fire psu'ene. Det er, sett forfra, en Enermax 350w, et grompsu (husker ikke navnet, men den var dyr) på 450w, og et shitty q-tec psu på 300w. Som dere kan se går ledningene fra strømforsyningene inn i maskinen igjen, slik at Tubby ikke har mere enn èn strømledning som stikker ut. Ellers så gjenstår det en hel del med pussing før jeg er fornøyd..

bluvanntankS.jpg

Her ser dere vannkjølingsrommet, noe rotete for øyeblikket. Det kommer først og fremst av at strømledningene ender opp her og inn i en større kontakt som henger på sideveggen. Ikke så veldig mye å se på her, det er en Chieftec 360w i bunnen og to radiatorer på siden samt en vanntank.

frontactionS.jpg

Og et siste bilde av frontpanelet, alle brytere er nå i action og det fungerer, til min lille forundring, helt utmerket.

Det var alt for nå, flere bilder kommer når dremmelen er i hus igjen! :)

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar
Bråker den mye? Du har jo mere maskineri inne i den boksa enn det er i et middels norsk verksted :p

Synes jo maskina di er morsom og godt laga! Du burde kanskje døpe den om til Tjubby?

Hehe.. kanskje det? Den bråker uansett ikke noe særlig, viftestyringa har ordna det. Det eneste som bråker er harddiskene...

Lenke til kommentar
Hvordan er harddisk- og de optiskeenhetsboksene festet til kabinettet? Lager trekabinett selv og leter etter en løsning...

Ellers så er jo monsteret ditt i en klasse for seg, konge!  :yes:

De er festet på enklest mulig måte, med trelim! Har bare laget "kasser" med hull tilpasset skruehullene på cd og hd. De har fått små spor som de går ned i, slik at de ikke skal flytte så mye på seg. Enkelt og greit.

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...