Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liten Oppdatering

 

I det siste har det stått mer eller mindre stille på bygge-fronten, men jeg har klart å få kontrollpanelet ferdig. Jeg fant bla ut at cObra hadde rett, knottene var for store... Så jeg erstattet dem med noen som var litt mindre. Fungerte mye bedre. Har også fått laget ferdig boksen som panelet skal stå i. Kablerotet skal ikke synes, men det skal være enkelt å komme til bak og enkelt å koble strøm inn/ut og div andre kabler. Dette ble det ferdige resultatet:

 

kontrl%20skraatt%20vS.jpg

 

Man må ha en dør for å se inn, må man ikke? Den har enda ikke henglser, men den skal få det om ikke lenge..

 

kontrl%20dorS.jpg

 

Dere kan se utgangen for Power-on, HDD-Led og Power-Led på undersiden.

 

kontrl%20skraatt%20hS.jpg

 

Utgangene/inngangene for strøm. Ikke pent skjært, men siden det ikke skal synes, gjør det ingen ting ;)

 

kontrl%20inniS.jpg

 

Ferdige resultat. Led's og knapper er testet ut og alt fungerer som snus :thumbs:

Lenke til kommentar
blir det ikke ganske mørkt der inne?

Inne i kontrollpanelet? Tror ikke det. Det kommer til å være en hel del leds som er på til enhver tid, så jeg tror det ikke blir så mørkt som på bildet. Skal se om jeg kan sjekke det ikveld..

for å sitere(og gjøre litt om) på ordene til en stor kokk(brimi)

 

Det er baje ein ting som e betre en leds; mer leds! :D

 

Så få på mer lys og leds! :D

 

den så heit ut, men enig at den kanskje så mørk ut..?

Lenke til kommentar

Oppdatering

 

Denne gangen har jeg fått ordna en liten kjøleskap-modd. Det bråkte gansket kraftig, grunnet en skikkelig dårlig vifte av pur plastikk faktisk. Kjøleskapet får kjøling via peltier, noe som falt i smak hos meg (Kan skryte av å ha enda et tec i kassa :cool: ), men mest fordi da kan jeg selv lage en kjøling til den.. Her er et bilde av toppen av kjøleskapet før jeg begynte. Har fjernet topplokket som beskytter den gigantiske kjøleribba og crappy-vifta..

 

oppa%20forS.jpg

 

Og sånn det så ut inni: (Har tatt av beskyttende lokk her og)

 

inni%20forS.jpg

 

Jeg tok da dremel'en og kutta to sånn passe bra hull til nye vifter rett over ribbene. Hadde noen Enermax120mm for hånden, så jeg monterte de. Siden tec'en ikke er på mer en 40w eller noe, så holder denne kjølinga i massevis. Satt de på laveste hastighet og er nå godt fornøyd med resultatet:

 

oppa%20ferdigS.jpg

 

inni%20ferdigS.jpg

 

Skal avgårde for å handle litt nå, får vel ta med noe drikke for å se hvordan alt fungerer :yes:

Lenke til kommentar

Siden denne pc'en blir usannsynlig stor, bør den ha sine fordeler. En av dem er at pga størrelsen kan den ha mange radiatorer og flere vifter som igjen kan kjøre på lavere turtall og gi mindre lyd. Jeg har brukt Enermax 120mm vifter på radiatorene mine før, men synes de gir litt for mye lyd fra seg, så jeg invisterte i Titan viftene fra microplex:

titan120mm.jpg

Jeg kunne selvfølgelig h a valgt noen stiligere vifter, men disse hadde et bra forhold mellom luftflyt og støy og ikke minst pris :yes:

Men de skal jo også passe inn i systemet mitt, der nesten alle andre vifter har blå vifteblader. Jeg tenkte jeg skulle finne linken til sida der de viste hvordan man gjorde det, men den fant jeg ikke så jeg viser dere fort hvordan man enkelt kan farge viftebladene..

 

Du tar en eller annen vifte, i dette tilfellet en Titan120mm. Man fjerner klistremerket i senter av vifta og det som evt beskytter motoren inni. Da ser man dette:

 

vifte%20mekaS.jpg

 

Pila indikerer hva man må fjerne fra vifta for å få løsna viftebladene. I Titan-viftene er det bare den hvite plasten som man må jekke av og så er viftebladene fri. I enkelte andre vifter er det også en svart myk plastikk som man må fjerne.

 

vifte%20sepS.jpg

 

Sånn, enkelt og greit. Neste steg er å teipe innsiden av senteret av viftebladene, dårlig forklart..

 

vifte%20teipS.jpg

 

Sånn.. Da er det bare å lakke i vei. Jeg brukte først primer og lakka over med den blåfargen som går igjen i pc'en min etterpå.

 

vblader%20blaS.jpg

 

Ferdig resultat:

 

vifter%20ferdigS.jpg

 

In action:

 

in%20actionS.jpg

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar

Alle platene er nå ferdig utskjært, og jeg har en komplett "boks". Har bare satt platene inntil hverandre, så det står ikke så veldig støtt, men det er støtt nok til å ta bilde og for å få en viss oversikt om hvordan det skal bli til slutt.

 

plankehusS.jpg

 

plankehus%20skraaS.jpg

Dere kan skimte et chieftec dragon fulltower i bakrunnen som en slags sammenligning. Huff... Det er digert...

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...