Flop|s Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 heh likner på et slikt hk jeg hadde i en dell maskin med 440BX og 700MHZ p3... skal du ikke ha litt bedre i den ? Jauda.. Det var bare en test for å sjekke om det passet Skal sette inn det som står i sigg. Kanskje et nytt hk, men ellers det samme.. Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Har ikke kommet mye lengre siden sist, men her kommer en liten oppdatering. Tenkte jeg skulle vise dere hvor jeg arbeider: (Stor finèrplate i bakrunnen, hadde to av de i begynnelsen.. Håper det er nok ) Fronten planlegges: Ferdig teipet og klar til skjæring: Ferdig utskjært med dør og plass til cd-rom: Nå begynner det å ligne på noe Endret 18. januar 2004 av Flop|s Lenke til kommentar
EspenGunnufsen Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Håper du har truck sertvikat..... Neida.... Ser bra ut... Bra jobba! Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Dæven! Når jeg så den skissa på framsida så trodde jeg det var et lite kjøleskap av typen minibar det var prat om her. Det der er jo et monster jo! Ser bra ut så langt! Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Nutty proffesor 3 elns(hvilket nr er det?) Gleder meg til å se det ferdige resultetet. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Stilig, men sinnsykt svær! Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 (endret) Oppdatering FRONTPANEL De siste dagene har gått med på å lage et frontpanel. Det skulle inneholde På/av-knapp til maskinen og kjøleskapet og til katodene. I tilleg ville jeg intergrere en viftestyring som kunne regulere hastigheter ved at viftene kjørte på 0v (av) 5v, 7v eller 12v. Jeg fant en god viftestyring her på overklokking.no's sider som passet helt ypperlig. Men jeg ville ha radiatorviftene på en annen viftestyring grunnet at den andre hadde muligheten til å slå alle vifter helt av, noe som ville vært litt dumt når evt en 5åring synes det er gøy å trykke på knappene til pc'en til fettern sin Av den grunn lagde jeg bare en enkel bryter som styrte mellom enetn 7v eller 12v til radiatorviftene.. I tillegg til alt dette skulle frontpanelet også inneholde en temperaturkontroll, to stk; en til prosessoren og en til skjermkortet. Det som ble en liten hindring var at den ikke måtte være så stor, hverken for brei eller lang, jeg kom fra til at dette måtte funke bra: De store sirklene er "knotter" som man har på skapdører o.l.. Jeg tenkte å ha de skrudd på pushbutton-brytere som man trekker inn og ut. De sirklene med mindre rundning inne er knapper av typen denne. Ellers er de små rundingene led's der pilene indikerer hvilken bryter de hører til og de store firkantene med tall inni er temp-målerne. *puh* Dette ble langt, dere som har strevet dere igjennom så langt, fortjener noe bilder: Har streket opp på plata. Litt borring og skjæring må til. Mer eller mindre ferdig. Ikke så veldig pen akkurat nå, men dere skal se at det blir litt bedre På tide med en liten test, joda ser ok ut. Hva trenger jeg nå? Jeg fant ut at elfa.se hadde mye morsomt, og jeg bestilte en del ting derfra, bla disse led'sene som skal brukes til indikasjonen til bryterne: Etter dette ble det mye ledninger, molex-kontakter, sukkerbiter, brytere og kabelsko. Noen arbeidsbilder: Litt på vei. Oioi, dette ble rotete. Bra ingen skal se det siden Som dere kanskje kan se er det bare en av "knottene" som har knapp til seg. Den andre er på vei Da var vel mesteparten av jobben gjort, og her er et bilda av omtrent slik det vil se ut når det er ferdig: Det ser ut som om den høyre knotten er skeiv, og det er helt rikitg. Den har ingen bryter, og lider som dere kan se av det Uansett fungerer den helt ypperlig. Led'sene lyser og står i, og viftene danser mellom 5v og 12v. Veldig tilfredstillende! Neste plan på programmet er å få tatt de store siste veggene i kabinettet. Endret 21. januar 2004 av Flop|s Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Ser bra ut Men de knottene var sinnsykt svære! Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Jupp, noe av poenget Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Ser kjempebra ut. Er det Lian-Li temperaturmålere? Den linken du ga til viftestyring funker ikke, er det en som kanskje ble tatt under hackingen? Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 (endret) Ser kjempebra ut.Er det Lian-Li temperaturmålere? Den linken du ga til viftestyring funker ikke, er det en som kanskje ble tatt under hackingen? Tror den funker, sjekk i explorer.. Her gikk det der, men ikke i opera.. Edit: Og, ja det er lianli målere Endret 21. januar 2004 av Flop|s Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 HE HE, husk blir det over 50 kvadratmeter må du ha byggetillatelse Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Temp. målerne gjorde hele plata! Så meget ryddig og effektivt ut, ihvertfall på en side hehe Men er alt koblet til allerede? Jeg mener, ligger drikkevarene og koser seg i kjøleskapet mens du modder? Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 Temp. målerne gjorde hele plata! Så meget ryddig og effektivt ut, ihvertfall på en side hehe Men er alt koblet til allerede? Jeg mener, ligger drikkevarene og koser seg i kjøleskapet mens du modder? Hehe.. Akkurat nå står ikke kjøleskapet og går, men det er mest fordi den lager skikkelig mye lyd når den er i gang. Har selvfølgelig testa den ut, og ting blir kaldt Kanskje den eneste LAN-fordelen Jeg har planlagt å gjøre noe med det så snart som mulig, et par 120mm vifter burde gjøre biffen. Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Oppdatering På grunn av at jeg har gått tom for finèrplater, så må jeg finne på noe annet å gjøre før jeg har råd til å kjøpe noe mer (de er dyyre!!). Jeg gjorde meg derfor ferdig med den siste psu'en i systemet. Den skal ikke stå sammen med de andre utenfor, så derfor skal den heller ikke se så bra ut. Det er en chieftech 360w som ikke bråker et døyt etter at jeg har modifisert den ørlite. Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Akkurat nå står ikke kjøleskapet og går, men det er mest fordi den lager skikkelig mye lyd når den er i gang. Blir det støydemping etterhvert da? Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Hvis kjøleskapet er peltierkjølt så kan du vel vannkjøle den peltieren? Til høggern for å hente en radiator, varmeregister er kylling Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 (endret) Hvis kjøleskapet er peltierkjølt så kan du vel vannkjøle den peltieren? Til høggern for å hente en radiator, varmeregister er kylling Joda, det er mulig. Men siden jeg må ha to blokker, en på hver side, om kjøleskapet også skal fungere som et varmeskap, så er vel ikke det helt aktuelt. Planen er bare å sette en 120mm vifte innenfor og utenpå kjøleskapet på lav rpm for å kjøle den ned. Det er tross alt ikke mer enn en 40w peltier eller noe sånt.. Endret 27. januar 2004 av Flop|s Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Liten oppdatering: Sideplater og mer av fronten er ferdig: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå