Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lite spennende har skjedd de siste dagene. Jeg er snart ferdig med rammene og driver og oljer platene. Som sagt kjedelig, men har festet kontrollpanelet til fronten og ramme:

 

ramme%20kontrlS.jpg

Noe pussing gjenstår her, ja..

 

Må også få lov til å takke en kollega som jeg fikk låne denne vinkelsaga eller hva det heter av.. Uten den hadde jeg vært fortapt!

vinkelsagaS.jpg

 

Lover mere spennende bilder til helga da jeg har litt tid til å jobbe med kassa.

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar

Liten oppdatering

 

Nå er rammerverket snart ferdig, men jeg tok en pause fra det og monterte en radiator som en avveksling.

 

treradS.jpg

 

trerad2S.jpg

 

Saget hull med stikksaga og slipte til med dremmelen. Nå er det snart på tide å gi pc'en litt nedetid for å feste alt det andre som følger med, tank og pumpe, to andre radiatorer, modde siste psu, lage harddiskramme osv.. Nok å se fram til!

Lenke til kommentar
Bare sånn i forbifarten...hvor får man tak i kryssfinerplater? Maxbo llr no? :roll:

Maxbo, Byggmakker llr no, ja :yes: Men det er dyre saker.. Koster vel rundt 5-600kr for en stor plate 9mm.. 5m^2 Tror jeg det er..

5m2 er ganske så mye da!!! Målte opp til et kabbis sån hyrten og styrtenn og tregner ikke mer enn 1,4 m2 llr no....men så skal jeg ikke integrere et kjøleskap i mitt heller da! :laugh:

 

Hva med sponplater? De er porøse..vet...men hvis du bare drar mye sånne festebrikker...da trenger du jo hellr ikke et "innerskjellett" i kassen!(?). Skjønt det er vel ikke så ufattelig mye billigere enn kryssfiner da... :ermm:

Lenke til kommentar
Bare sånn i forbifarten...hvor får man tak i kryssfinerplater? Maxbo llr no? :roll:

Maxbo, Byggmakker llr no, ja :yes: Men det er dyre saker.. Koster vel rundt 5-600kr for en stor plate 9mm.. 5m^2 Tror jeg det er..

5m2 er ganske så mye da!!! Målte opp til et kabbis sån hyrten og styrtenn og tregner ikke mer enn 1,4 m2 llr no....men så skal jeg ikke integrere et kjøleskap i mitt heller da! :laugh:

 

Hva med sponplater? De er porøse..vet...men hvis du bare drar mye sånne festebrikker...da trenger du jo hellr ikke et "innerskjellett" i kassen!(?). Skjønt det er vel ikke så ufattelig mye billigere enn kryssfiner da... :ermm:

Beklager for sen reply, men har demontert Chieftec'en ikveld så det har tatt sin tid.. Uansett, en ide med kabinettet var å få det så stilrent som mulig. Det betyr bla at jeg kun bruker kryssfinèr, eller så mye som mine ferdigheter og økonomien tillater. Derfor er ikke sponplater diskutabelt :no: Jeg kommer med foreløbige bilder innenifra imorra, kanskje søndag. Lover ;)

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar

Jeg har jobba på spreng de siste dagene for å få maskinen opp å gå, og det ser ut som om at jeg kan legge ut noen bilder i ettermiddag. Tubby er faktisk mer eller mindre ferdig, jeg mangler noen vinduer og andre småting, men det er ikke mye igjen. Det som er litt dumt er at mange av bildene har blitt slettet, la de inn på en annen maskin og var plutselig borte en kveld :cry: Men jeg kommer nok med noen bilder ikveld. Hold ut ;)

Lenke til kommentar

Okey, da er endelig tiden inne for en skikkelig update. Jeg har litt dårlig tid, så jeg slenger bra ut noen bilder:

 

nestenf%20foranS.jpg

 

nestenf%20inniS.jpg

 

nestenf%20skraaS.jpg

 

nestenf%20vannS.jpg

 

Bildene forklarer en del, men jeg kan svare på spørsmål kanskje ikvled etter at jeg er fordig på jobb om jeg gidder, hvis ikke imorra..

 

rotS.jpg

 

En liten smakebit av rommet slik det mer eller mindre har sett ut den siste uka..

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar

En Ide; Fiks noen jernstenger som kan støtte den opp på midten... Kan jo selvsagt være av andre materialer, men det skulle jo vært litt dritt å høre *krutshhh* mens du driver å monterer... Ikke så kult etter allt det du har lagt i dette prosjektet.. :p

 

edit: Digger prosjektet :thumbs:

Endret av dD.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...